Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Raport MFP: Nivelul incasarilor bugetare estesub programultrimestrial

Raport MFP: Nivelul incasarilor bugetare estesub programultrimestrial
mfpbuget de stataccizepib

MFP (Ministerul Finantelor Publice) a publicat raportul privind executia bugetara pe trimestrul al II-lea al anului 2018. Potrivit datelor publicate joi de Finante, nivelul incasarilor bugetare este sub programul trimestrial, iar in cazul cheltuielilor de personal, cu bunuri si servicii, cu asistenta sociala, nivelul programat trimestrial a fost depasit.


In trimestrul al II-lea al anului 2018 bugetul general consolidat a inregistrat un deficit in valoare de 10.506,8 milioane lei (1,13% din PIB) cu incadrare in tinta de deficit stabilita pentru trimestrul al II-lea, reiese din raportul MFP.

    1. Veniturile bugetului general consolidat, au insumat 65.666,7 milioane lei (7,1% din PIB), gradul de realizare a programului trimestrial fiind de 97,2%.

 Veniturile incasate (Anexa nr. 2) din economia interna (fara fonduri de la Uniunea Europeana) au fost in suma de 63.016,3 milioane lei (6,8% din PIB), gradul de realizare a programului trimestrial fiind de 102,1%.

 Veniturile fiscale ale bugetului general consolidat s-au realizat in proportie de 96,9% si au reprezentat 3,5% din PIB.


Incasarile pe principalele categorii de impozite, comparativ cu programul de incasari stabilit pentru trimestrul al II-lea al anului 2018, au inregistrat urmatoarea evolutie:   

    • Incasarile din impozitul pe profit au fost in suma de 3.616,8 milioane lei si au reprezentat 0,4% din PIB, gradul de realizare fiind de 104,4%.  

Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda



Dinamica incasarilor a fost influentata in principal de majorarea limitei de incadrare in sistemul de impunere al microintreprinderilor de la 500.000 euro la 1.000.000 euro. Modificarea plafonului de incadrare a contribuabililor a generat modificari in structura incasarilor reflectate in diminuarea nivelului incasarilor din impozitul pe profit si majorarea nivelului incasarilor din impozitul pe venitul microintreprinderilor.

De asemenea, incasarile au fost influentate si de urmatorii factori:

    • acordarea bonificatiei de 5% pentru impozitul pe profit/pe veniturile microintreprinderilor aferent trimestrului IV al anului fiscal 2017 pentru cei care au optat pentru plata defalcata a TVA;  
    • introducerea impozitului specific asupra unor activitati din sectorul HORECA.
    • Incasarile din impozitul pe venit au fost in suma de 5.095,0 milioane lei reprezentand 0,5% ca procent in PIB si au inregistrat un grad de colectare de 104,1%.

Incasarile din impozitul pe venit au fost influentate pozitiv de cresterile efectivului salariatilor in economie cu 1,9%1, a castigului salarial mediu brut cu 37,2%2 si negativ de reducerea cotei de impozitare de la 16% la 10% in conditiile transferului contributiilor de la angajator la angajat, incepand cu 1 ianuarie 2018.

    • Incasarile din impozitele si taxele pe proprietate au insumat 737,4 milioane lei si s-au realizat in proportie de 104,1%.

    • Incasarile din taxa pe valoarea adaugata au fost in suma de 13.487,3 milioane lei, respectiv 1,5% ca procent in PIB, gradul de realizare al programului de incasari trimestrial fiind de 93,9%.
Incasarile din TVA au fost influentate de evolutia volumului cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie bruta, care au inregistrat o crestere de 6,4% pe primele cinci luni ale anului 2018, comparativ cu perioada similara din 2017 precum si de valoarea schimburilor extracomunitare de bunuri (Extra-UE28) aceastea au crescut cu 15,8% la importuri  si cu 7,3% la exporturi (la valori exprimate in lei) in primele cinci luni ale anului 2018 comparativ cu perioada similara a anului precedent.

    • Incasarile din accize au insumat 7.285,1 milioane lei (0,8% din PIB), gradul de realizare al programului fiind de 96,7%.

    • Incasarile din impozitul pe comert exterior si tranzactiile internationale s-au realizat in proportie de 91,0%, in conditiile in care importurile extracomunitare de bunuri din primele 2 luni ale trimestrului II 2018 au crescut cu 13,1%3.

    • Incasarile din contributii de asigurari au insumat 24.842,6 milioane lei au reprezentat 2,7% din PIB si au inregistrat un grad de realizare al programului de incasari de 108,1%, cresteri ale nivelului incasarilor comparativ cu programul trimestrial s-au inregistrat, in principal, in cazul contributiilor de asigurari aferente bugetului asigurarilor sociale de stat (109,1%), a celor aferente bugetului asigurarilor sociale pentru somaj (170,0%) precum si a celor aferente bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (107,7%).

Cresterea peste nivelul programat al contributiilor de asigurari in cazul celor trei bugete s-a datorat distribuirii in luna iunie a sumelor reprezentand contributia asiguratorie pentru munca incasate in contul de la bugetul de stat ”Sume din contributia asiguratorie pentru munca, in curs de distribuire” in ultimele 6 luni.

Incasarile din contributiile de asigurari au fost influentate de cresterea efectivului de salariati din economie, a castigului salarial mediu brut, a salariului minim pe economie, de reducerea si transferul contributiilor sociale din sarcina angajatorului in sarcina angajatului, de introducerea in sarcina angajatorului a contributiei asiguratorie pentru munca reprezentand 2,25%, precum si de alte schimbari legislative cum ar fi:

        ◦ majorarea varsamintelor de la persoane juridice pentru persoane cu handicap neincadrate la nivelul unui salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata (in primul semestru al anului 2017, varsamintele reprezentau 50% din salariul minim brut pe tara garantat in plata);

        ◦ modificarea regimului de declarare si plata pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente.

Veniturile nefiscale au fost in suma de 5.680,5 milioane lei (0,6% din PIB) si au inregistrat un grad de realizare a programului trimestrial de 112,2%.

Depasirea programului de incasari a fost determinata de incasarile peste nivelul programat, pentru trimestrul al II-lea, a veniturilor din proprietate, la bugetul de stat pe fondul cresterii incasarilor din varsamintele din profitul net al regiilor autonome cu 68% (+146,3 milioane lei) fata de programul trimestrial, din varsamintele din veniturile nete ale B.N.R. cu 173,6 milioane lei si a incasarilor din vanzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera cu 72% (+160,2 milioane lei).  

Sumele primite de la Uniunea Europeana aferente proiectelor finantate atat din cadrul financiar 2007-2013, cat si din noul cadru financiar 2014-2020, incasate in trimestrul al II-lea al anului 2018, au insumat 2.650,3 milioane lei si au reprezentat 0,3% din PIB, gradul de realizare fata de nivelul programului trimestrial de incasari fiind de 45,4%.


    2. Cheltuielile bugetului general consolidat (Anexa nr. 2) au fost in suma de 76.173,5 milioane lei si au reprezentat 8,2% ca pondere in PIB.

Comparativ cu tinta trimestriala, cheltuielile totale ale bugetului general consolidat s-au efectuat in proportie de 96,1%, ceea ce reprezinta o diminuare cu -3.125,2 milioane lei.

Cheltuielile de personal, prezentate detaliat in Anexele nr. 3 si 4 au fost in suma de 22.276,7 milioane lei (2,4% din PIB) si s-au efectuat in proportie de 105,0% fata de nivelul estimat a se efectua in trimestrul al II-lea al anului 2018.

Depasirea nivelului estimat pe trimestrul al II-lea, in cazul cheltuielilor de personal s-a datorat cresterilor fata de nivelul estimat la bugetele locale (+12,0%), precum si in cazul bugetelor institutiilor/activitatilor finantate integral si/sau partial din venituri proprii (+26,5%).

 La bugetul de stat nivelul cheltuielilor de personal a fost de 96,4% fata de programul trimestrial.



Consultati aici integral Raportul MFP. >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpbuget de stataccizepib

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 August 2018


Votati articolul "Raport MFP: Nivelul incasarilor bugetare estesub programultrimestrial":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Beneficiar masura141. Nu am depus nici o declaratie la ANAF. Ce pot sa fac?

Intrebare: Buna ziua.
Sunt beneficiar al unor fonduri europene accesate prin masura 141. Sunt in anul 4 al acestui proiect accesat pe un PFA neplatitor de TVA ,si nefiind indrumat de nimeni, nu am depus nici o declaratie la ANAF in acesti ani. Nu am avut nici un fel de alta activitate economica inafara primirii celor 1500 de euro anual . Proiectul este facut pe o livada cu pomi fructiferi (meri).

Ce pot sa fac?...Mai pot sa depun acele declaratii retroactiv?...Care sunt acestea?...Trebuie sa platesc impozit pentrucei 1500 euro ?

Sunt convins ca sunt extrem de multi beneficiari insituatia mea,si ne-ar ajuta foarte mult o clarificare a acestei situatii.
Va multumesc.

Raspuns: Aveti idee cat este amenda, sau cum se calculeaza?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 August 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016