Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Dezvoltarea unui website. La ce valoare poate fi inregistrat in patrimoniu?

Dezvoltarea unui website. La ce valoare poate fi inregistrat in patrimoniu?
cost de achizitiecheltuieliimobilizare necorporala

Subiectul studiului de caz prezentat astazi este o firma care a dezvoltat un website pe un domeniu propriu, website care nu a fost inregistrat ca activ necorporal. Expertul nostru ne va lamuri la ce valoare poate fi inregistrat in patrimoniu acest activ (care aduce venituri prin exploatarea lui) in vederea divizarii societatii. Contribuabilul doreste separarea acestei activitati pe o firma noua.


Iata raspunsul specialistului!

O imobilizare necorporala se inregistreaza initial la costul de achizitie sau de productie, asa cum sunt definite in prezentele reglementari.

In scopul realizarii si exploatarii unor website-uri proprii, societatile desfasoara o serie de activitati specifice care genereaza cheltuieli a caror reflectare in contabilitate necesita analizarea acestora prin prisma criteriilor de recunoastere prevazute de reglementarile contabile.

Astfel, etape posibile, presupuse a fi parcurse in scopul realizarii unui website propriu, pot fi: planificarea, dezvoltarea aplicatiei si a infrastructurii, proiectarea grafica, elaborarea continutului si exploatarea efectiva.

Avand in vedere prevederile reglementarilor contabile, un website care rezulta din faza de dezvoltare se recunoaste drept imobilizare necorporala daca si numai daca, in plus fata de respectarea prevederilor de la pct. 153 referitoare la recunoasterea si evaluarea imobilizarilor necorporale, sunt indeplinite si cerintele cuprinse la pct. 167 cu privire la recunoasterea imobilizarilor necorporale provenite din faza de dezvoltare a unui proiect intern.

Mai precis, o entitate poate respecta dispozitia de a demonstra modul in care website-ul sau va genera beneficii economice viitoare in conformitate cu pct. 167 alin. (1) lit. d) din reglementarile contabile atunci cand, de exemplu, website-ul este capabil sa genereze venituri.

La contabilizarea cheltuielilor interne ocazionate de constructia si exploatarea website-ului propriu al entitatii, pentru acces intern si/sau extern, se vor avea in vedere urmatoarele aspecte:

- daca website-ul este o imobilizare necorporala generata intern: entitatea trebuie sa demonstreze ca acesta indeplineste definitia unei imobilizari necorporale si criteriile generale de recunoastere a unei imobilizari necorporale, prevazute de reglementarile contabile;

- stabilirea valorii de inregistrare in contabilitate a website-ului (evaluarea);

- identificarea si inregistrarea cheltuielilor care nu pot fi recunoscute in costul activului, respectiv in costul website-ului, fiind cheltuieli ale perioadei.

La pct. 163 se arata ca uneori este dificil de evaluat daca o imobilizare necorporala generata intern se califica pentru recunoastere, din cauza problemelor in:

a) a identifica daca exista si momentul in care apare un activ identificabil ce va genera beneficii economice viitoare preconizate; si

b) a determina in mod fiabil costul activului. In anumite cazuri, costul de generare interna a unei imobilizari necorporale nu poate fi diferentiat de costul mentinerii sau majorarii fondului comercial generat intern al entitatii sau de costul de functionare de zi cu zi.

In consecinta, pe langa prevederile referitoare la recunoasterea si evaluarea imobilizarilor necorporale, o entitate aplica pct. 164-170 tuturor imobilizarilor necorporale generate intern.

Dupa cum se observa este foarte greu de evaluat o imobilizare necorporala. Pentru stabilirea valorii, va trebui sa aveti in vedere toate dispozitiile legale privind recunoasterea si evaluarea website-ului.

La pct. 170 se arata ca costul unei imobilizari necorporale generate intern este suma costurilor suportate de la data la care imobilizarea necorporala a indeplinit pentru prima oara criteriile de recunoatere ca imobilizari necorporale.

Costul unei imobilizari necorporale generate intern este compus din toate costurile direct atribuibile care sunt necesare pentru crearea, producerea si pregatirea activului pentru a fi capabil sa functioneze in maniera intentionata de catre conducere. Exemple de costuri direct atribuibile sunt:

a) cheltuielile cu materialele si serviciile utilizate sau consumate pentru generarea imobilizarii necorporale;

b) cheltuielile cu personalul provenite din generarea imobilizarii necorporale;

c) taxele de inregistrare a unui drept legal;

d) amortizarea brevetelor si licentelor care sunt utilizate pentru a genera imobilizarea necorporala.

In situatia in care nu detineti informatii cu privire la  toate costurile direct atribuibile care au fost  necesare pentru crearea, producerea si pregatirea activului, apreciez ca ati putea sa  apelati la un evaluator autorizat, care sa stabileasca valoarea prin emiterea unui  raport de evaluare, avand in vedere regulile  generale prevazute la pct. 75 .

La data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileste astfel:

a) la cost de achizitie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
b) la cost de productie - pentru bunurile produse in entitate;
c) la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii - pentru bunurile reprezentand aport la capitalul social;
d) la valoarea justa - pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.

In cazurile mentionate la lit. c) si d), valoarea de aport si, respectiv, valoarea justa se substituie costului de achizitie.

Valoarea justa a activelor se determina, in general, dupa datele de evidenta de pe piata, printr-o evaluare efectuata, de regula, de evaluatori autorizati, potrivit legii.

In situatia in care nu exista date pe piata privind valoarea justa, din cauza naturii specializate a activelor si a frecventei reduse a tranzactiilor, valoarea justa se poate determina prin alte metode utilizate, de regula, de catre evaluatori autorizati, potrivit legii.


 

 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cost de achizitiecheltuieliimobilizare necorporala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 04 Noiembrie 2019


Votati articolul "Dezvoltarea unui website. La ce valoare poate fi inregistrat in patrimoniu?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Alte articole publicate in data de 04 Noiembrie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Bunuri acordate gratuit – cand avem obligatia sa colectam TVA?

    • Una dintre conditiile pe care o persoana impozabila trebuie sa o indeplineasca pentru exercitarea dreptului de deducere a TVA este ca bunurile/serviciile achizitionate sa fie utilizate in folosul unor operatiuni care ii dau drept de deducere a TVA – operatiuni ce se regasesc la art. 297 alin. (4) si (5) din Codul fiscal. Pentru bunurile acordate in mod gratuit regula este ca, daca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fo...» citeste mai departe aici

  • Scutiri acordate pentru firmele de constructii. Ce spune OUG 43/2019

    • Facilitatile fiscale pentru domeniul constructiilor se numara printre cele mai intense subiecte ale anului 2019. Multi contribuabili care activeaza in acest sector inca se mai intreaba daca pot beneficia de acestea ori nu.  Luam drept exemplu o societate care desfasoara activitati cu codul CAEN 4120. Are 2 angajati cu contract de munca pe perioada nedeterminata cu 4 ore/zi, 1.500 lei. Iata mai jos lista de nelamuriri care apar in acest caz:...» citeste mai departe aici

  • Organizare evenimente. Ce cota de TVA se aplica?

    • Modificarile aparute in ultima perioada in sfera TVA au lasat in urma multe situatii ambigue. Prezentam astazi cazul unei societati comerciale care are un cort de evenimente unde organizeaza diferite evenimente. In serviciul respectiv sunt incluse locatia (cortul) si meniul (care contine mancare, bauturi alcoolice si nealcoolice). Facturarea se face pe organizare masa festiva. Specialistul nostru ne va lamuri care este cota de TVA aplicabila pentru facturare in...» citeste mai departe aici

  • Medierea fiscala – o procedura nou introdusa in legislatie. Ce presupune si cum se poate realiza?

    • Incepand cu 20.01.2019 prin OUG 25/2018 s-a introdus in Codul de procedura fiscala posibilitatea de mediere intre organul fiscal si debitor, in vederea clarificarii obligatiilor inscrise in somatie si stabilirea unei solutii optime de stingere a obligatiilor fiscale restante, inclusiv posibilitatea de a beneficia de inlesnirile la plata prevazute de lege.   Procedura de mediere, precum si documentele necesare in vederea sustinerii situatiei economice si ...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea domiciliului fiscal. Ce declaratii trebuie sa depuna o societate?

    • Va prezentam in continuare ce declaratii trebuie sa depuna o societate la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) in momentul schimbarii domiciliului fiscal (inregistrat la Registrul Comertului).   Specialistul nostru atrage atentia asupra formularului 050 sau 080, dar si asupra altor acte necesare in aceasta situatie.   Obligatii in caz de schimbare a domiciliului fiscal: raspunsul specialistului ...» citeste mai departe aici

  • Manual de politici GDPR. Masuri de adoptat odata cu aplicarea amenzilor in Romania

    • Stirea ca a fost data prima amenda din Romania in aplicarea GDPR a devenit virala. Si pe buna dreptate, daca ne uitam la suma: 130.000 de euro, pentru ca o banca nu a avut grija de CNP-urile clientilor.  Exista deja un precedent si ne asteptam la controale tot mai intense. Apele nu se...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X