In Monitorul Oficial nr. 201 din 1 martie 2022 a fost publicata Legea 35/2022 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare.
Citeste in continuare prevederile Legii 35/2022 si explicatiile suplimentare oferite de specialistul nostru Ionut Jinga.
Legea 35/2022: continutul actului normativ
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Articolul 1
Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 6 din 28 ianuarie 2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare, adoptata in temeiul art. 1 pct. I pozitiile 5 si 7 din Legea nr. 262/2019 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 72 din 31 ianuarie 2020.
Articolul 2
Pentru bunurile vandute in regim de consignatie sau din stocuri la dispozitia clientului, care au fost transportate sau expediate din Romania in alt stat membru, respectiv din alt stat membru in Romania, pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei Guvernului nr. 6/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare, se aplica legislatia in vigoare la momentul transportului sau expedierii.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
Principalele prevederi ale OG 6/2020 in domeniul stocurilor la dispozitia clientului
Consultantul fiscal Ionut Jinga reaminteste cititorilor nostri care sunt principalele prevederi ale OG 6/2020 in domeniul stocurilor la dispozitia clientului:
Reglementari privind tratamentul fiscal privind stocurile la dispozitia clientului (transpunerea Directivei UE 1910/2018 in domeniul TVA).
Transferul de catre o persoana impozabila de bunuri care fac parte din activele activitatii sale economice catre un alt stat membru in cadrul regimului de stocuri la dispozitia clientului nu este tratat ca o livrare de bunuri efectuata cu titlu oneros.
Se considera ca regimul de stocuri la dispozitia clientului exista atunci cand sunt indeplinite urmatoarele conditii:
a) bunurile sunt expediate sau transportate de o persoana impozabila sau de o parte terta in numele sau catre un alt stat membru, in vederea livrarii bunurilor respective in acel stat membru, intr-un stadiu ulterior si dupa sosire, catre alta persoana impozabila care are dreptul sa intre in posesia respectivelor bunuri in conformitate cu un acord existent intre ambele persoane impozabile;
b) persoana impozabila care expediaza sau transporta bunurile nu si-a stabilit activitatea economica si nici nu are un sediu fix in statul membru catre care sunt expediate sau transportate bunurile;
c) persoana impozabila careia ii sunt destinate a fi livrate bunurile este identificata in scopuri de TVA in statul membru catre care sunt expediate sau transportate bunurile si atat identitatea sa, cat si codul de inregistrare in scopuri de TVA care i-a fost atribuit de statul membru respectiv sunt cunoscute de persoana impozabila mentionata la lit. b) in momentul in care incepe expedierea sau transportul bunurilor. In situatia in care bunurile sunt expediate din alt stat membru in Romania, codul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile careia ii sunt destinate bunurile este reprezentat de codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit conform art. 316 sau 317;
d) persoana impozabila care expediaza sau transporta bunurile inregistreaza transferul bunurilor in registrul prevazut la art. 321 alin. (6) din Codul fiscal, in cazul in care bunurile sunt expediate sau transportate din Romania in alt stat membru sau in cazul in care bunurile sunt expediate sau transportate din alt stat membru in Romania, in registrul corespunzator prevazut in legislatia acelui stat membru si include identitatea persoanei impozabile care achizitioneaza bunurile, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit acesteia de statul membru catre care sunt expediate sau transportate bunurile in declaratia recapitulativa 390 sau la corespondentul acestui articol din legislatia statului membru din care sunt expediate sau transportate bunurile.
In cazul in care sunt indeplinite conditiile de mai sus si transferul dreptului de a dispune de bunuri ca proprietar catre persoana impozabila careia ii sunt destinate bunurile a avut loc in termen de 12 luni de la sosirea bunurilor in statul membru catre care au fost expediate sau transportate se considera:
a) ca a fost realizata o livrare de bunuri de catre persoana impozabila care a expediat sau a transportat bunurile, fie ea insasi, fie prin intermediul unei terte parti, in situatia in care Romania este statul membru din care au fost expediate sau transportate bunurile, si o achizitie intracomunitara in statul membru de destinatie... citeste continuare pe portalcontabilitate.ro.