Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Clienti neincasati. Cum se face corectarea erorilor contabile si cum se poate face inchiderea corecta a clientilor?

corectare eroriclienti neincasatiomfp 1802/2014inregistrari contabile

Cu aceasta situatie v-ati confruntat, cu siguranta, sau exista mari sanse sa va loviti de cazuri similare. In ambele cazuri, ajuta sa aveti la indemana raspunsul corect si sprijin de incredere oferit de consultanti fiscali sau experti contabili cu experienta.

Avem astfel, in randurile de mai jos, situatia in care, la preluarea bazei de date a unei firme sunt clienti neincasati, dar administratorul sustine ca sunt incasati cu numerar, dar a omis uneori sa mentioneze pe factura incasarea cu bon fiscal si ca raportul Z cuprinde si incasarea acelor facturi. Administraorul doreste ca acesti clienti sa nu mai aiba sold. Vom vedea daca este corect ca inchiderea acestor clienti sa fie facuta cu un cont cheltuiala nedeductibila.

Corectarea erorilor contabile se va face la data constatarii lor, adica in luna (ex. Iunie 2017) in care ati constat erorile mentionate, conform prevederilor din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014.

Procedura de corectare a erorilor contabile, stabilita prin OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, este urmatoarea:
" 2.5.2. Corectarea erorilor contabile

65.(1) Erorile constatate in contabilitate se pot referi fie la exercitiul financiar curent, fie la exercitiile financiare precedente.
(2) Corectarea erorilor se efectueaza la data constatarii lor.

66. (1) Erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni si declaratii eronate cuprinse in situatiile financiare ale entitatii pentru una sau mai multe perioade anterioare rezultand din greseala de a utiliza sau de a nu utiliza informatii credibile care:

a) erau disponibile la momentul la care situatiile financiare pentru acele perioade au fost aprobate spre a fi emise;
b) ar fi putut fi obtinute in mod rezonabil si luate in considerare la intocmirea si prezentarea acelor situatii financiare anuale.

(2) Astfel de erori includ efectele greselilor matematice, greselilor de aplicare a politicilor contabile, ignorarii sau interpretarii gresite a evenimentelor si fraudelor.


Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii


(3) In intelesul prezentelor reglementari, erorile din perioadele anterioare se refera inclusiv la prezentarea eronata a informatiilor in situatiile financiare anuale.

67.(1) Corectarea erorilor aferente exercitiului financiar curent se efectueaza pe seama contului de profit si pierdere.

(2) Corectarea erorilor semnificative aferente exercitiilor financiare precedente se efectueaza pe seama rezultatului reportat (contul 1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile").

(3) Erorile nesemnificative aferente exercitiilor financiare precedente se corecteaza, de asemenea, pe seama rezultatului reportat. Totusi, potrivit politicilor contabile aprobate, erorile nesemnificative pot fi corectate pe seama contului de profit si pierdere.
(4) Erorile nesemnificative sunt cele de natura sa nu influenteze informatiile financiar‐contabile. Se considera ca o eroare este semnificativa daca aceasta ar putea influenta deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza situatiilor financiare anuale. Analizarea daca o eroare este semnificativa sau nu se efectueaza in context, avand in vedere natura sau valoarea individuala ori cumulata a elementelor.

68. ‐ (1) Corectarea erorilor aferente exercitiilor financiare precedente nu determina modificarea situatiilor financiare ale acelor exercitii.
(2) In cazul erorilor aferente exercitiilor financiare precedente, corectarea acestora nu presupune ajustarea informatiilor comparative prezentate in situatiile financiare. Informatii comparative referitoare la pozitia financiara si performanta financiara, respectiv modificarea pozitiei financiare, sunt prezentate in notele explicative.
(3) In notele explicative la situatiile financiare trebuie prezentate informatii cu privire la natura erorilor constatate si perioadele afectate de acestea.

69. Inregistrarea stornarii unei operatiuni contabile aferente exercitiului financiar curent se efectueaza fie prin corectarea cu semnul minus a operatiunii initiale (stornare in rosu), fie prin inregistrarea inversa a acesteia (stornare in negru), in functie de politica contabila si programele informatice utilizate."

Daca intr-adevar a fost omisa inregistrarea facturilor emise, conform bonurilor fiscale emise, va trebui sa corectati situatia clientilor respectivi, din anii anteriori, astfel:

-faceti o situatie in luna Iunie 2017, cu clientii in care sa mentionati: denumirea clientului, numarul facturii, data facturii, suma fara TVA, TVA, suma inclusiv TVA;
- daca sumele care urmeaza sa le corectati, sunt semnificative conform prevederilor din Manualul de politici si proceduri contabile, atunci inregistrati corectiile pe seama contului 1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile". Daca sumele sunt nesemnificative, corectarea erorilor se va face pe seama contului de venituri (704, 707, dupa caz);
- situatia trebuie aprobata de administratorul societatii.

Monografie contabila:
1.Stornarea sumei totale a incasarilor prin casa de marcat:
5311 % (minus)
1174/ 7XX (minus)
4427 (minus)

2. Inregistrarea incasarii cu numerar a facturilor, omise:
5311 = 4111

In cazul in care veti proceda, la scoaterea din evidenta a clientilor neincasati prin articolul contabil:
6588=4111, cheltuiala nu este deductibila, la stabilirea rezultatului fiscal.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
corectare eroriclienti neincasatiomfp 1802/2014inregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Iunie 2017


Votati articolul "Clienti neincasati. Cum se face corectarea erorilor contabile si cum se poate face inchiderea corecta a clientilor?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care sunt obligatiile administratorului daca firma este numai pe pierdere

Intrebare: Buna ziua,
Am urmatoarea situatie:
O firma care si-a inceput activitatea in 2010(platitoare pe impozitul microintreprinderilor), a inregistrat pana in 2014 inclusiv numai pierdere.(in opinia mea ireala)
Administratorul a creditat casa in tot acest timp.Nu are datorii catre bugetul de stat sau bugetul asig sociale.
Firma are acum alt administrator.
In situatia data ce obligatie ii revine noului administrator?Trebuie facut ceva special,firma isi poate continua activitatea?
As dori sa stiu baza legala care reglementeaza astfel de situatii.

Raspuns: Preluarea administrarii unei societati de catre un nou administrator se face prin descarcare de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X