Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Proceduri Contabile

Investitie la un spatiu inchiriat. Tratament fiscal si contabil

Vom analiza mai jos cazul unei societati care a inchiriat un imobil pe o durata de 49 de ani. Imobilul a fost reamenajat si a inceput sa fie inchiriat din acest an. Lucrarile de amenajare au fost inregistrate in contul 231 ca amenajari ale spatiului. Avand in vedere ca incepand cu luna februarie societatea are contracte de inchiere cu diverse societati persoane fizice (se obtin venituri), vom stabili cum se descarca in prezent contul 231 in care au fost colectate amenajarile ( mai putin mijloace fixe si/sau obiectele de inventar).


Solutia consultantului:

Potrivit prevederilor art 24 alin (3) lit a din Legea 571/2003 privind Codul fiscal:

"Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:
a) investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea"

Pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, amortizarea fiscala se calculeaza de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz (art 24 alin 11 lit c din Codul fiscal ).

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme
Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme

Vezi detalii




Conform pct 111 din OMFP 3055/2009 privind reglementarile contabile conforme cu directivele europene:
" 111. - (1) Amortizarea imobilizarilor corporale concesionate, inchiriate sau in locatie de gestiune se calculeaza si se inregistreaza in contabilitate de catre entitatea care le are in proprietate.
(2) Se supun, de asemenea, amortizarii investitiile efectuate la imobilizarile corporale luate cu chirie, pe durata contractului de inchiriere.

La expirarea contractului de inchiriere, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii.
In functie de clauzele cuprinse in contractul de inchiriere, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare. Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor se efectueaza conform prezentelor reglementari".

Avand in vedere aceste prevederi legale, rezulta urmatoarele:

1. amortizarea investitiilor efectuate la spatiul inchiriat se face de catre chirias pe durata contractului de inchiriere.
2. colectarea cheltuielilor cu amenajarea spatiului inchiriat se face cu ajutorul contului 231"Imobilizari corporale in curs de executie"
3. la receptia lucrarilor de investitii, soldul contului 231 se transfera in contul 212"Constructii", analitic "Amenajari spatii inchiriate"
4. incepand cu luna urmatoare receptiei lucrarilor de investitii, chiriasul va calcula si inregistra amortizarea prin formula contabila:
6811 "Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizarilor" = 2812
"Amortizarea constructiilor"
5. concomitent cu deducerea amortizarii fiscale aferente investitiei efectuate, se vor inregistra veniturile rezultate din contractele de inchiriere. Este necesar ca in contractul de inchiriere sa se prevada posibilitatea subinchirierii spatiului amenajat catre diverse persoane fizice.



Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Martie 2013


Votati articolul "Investitie la un spatiu inchiriat. Tratament fiscal si contabil":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obligatii fiscale pfi

Intrebare: Buna seara! De curand am devenit coordonator avon iar pentru a putea beneficia de comisionul aferent trebuie sa fiu pfa sau pfi! Ma puteti lamuri care ar fi solutia mai avantajoasa pentru mine avand in vedere ca sunt si angajata cu carete de munca la o firma iar aceasta activitate este extra iar valoarea care as incasa-o ar fi de max 300 lei pe luna!
Va multumesc.

Raspuns: Daca doriti deschiderea unui PFA: Conform prevederilor din Codul Fiscal, in cazul in care realizati...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Martie 2013 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Legea falimentului personal a fost adoptata. Ce prevede legea insolventei persoanelor fizice?

    • Legea falimentului personal a fost adoptata si aduce cu sine prevederi importante care lipseau cadrului legislativ de care nenumarate tari europene beneficiaza de ani buni. Ca exemplu concret, dupa implementarea legii falimentului personal in Franta, au fost deschise 700.000 de dosare de insolventa pentru persoanele fizice. In ce priveste noua lege adoptata, initiatoarea proiectului, deputata PSD Ana Brichall, a declarat, potrivit Money.ro: ...» citeste mai departe aici

  • Avantajele si dezavantajele noii legi a insolventei persoanelor fizice

    • Legea insolventei persoanelor fizice sau legea falimentului personal a fost adoptata, insa multi specialisti sunt de parere ca anumite lipsuri ale noilor prevederi vor face ca procedura sa fie destul de greu de aplicat. Un exemplu il reprezinta constituirea unei Comisii de Insolventa care nu include insa niciun reprezentant al creditorilor. HotNews.ro atrage atentia si asupra problemei pe careo reprezinta incalcarea dreptului de liber acces la instanta, dat fiind faptul ca, in anumi...» citeste mai departe aici

  • Intreprindere individuala si Registrul de incasari si plati. Cum completam registrul?

    • In cazul urmator, facem referire la o intreprindere individuala care desfasoara si activitati agricole si alte activitati cod CAEN colectare, tratare si distribuirea apei. Directia de Finante transmite intreprinderii ca trebuie sa aiba regimuri de impozitare: - pentru activitatea agricola sistem de impozitare pe baza de norma de venit declaratia 221 - iar pentru activitatea secundara sistem de impozitare in sistem real declaria 220. Va avea intreprindere...» citeste mai departe aici

  • Primul loc de munca, un proiect care asigura angajatorilor salariul pentru fiecare tanar angajat cu norma intreaga

    • Un nou proiect de lege denumit "Primul loc de munca" ofera angajatorilor, pentru fiecare tanar incadrat cu norma intreaga,  valoarea salariului minim brut. In plus, timp de un an si jumatate, acestia sunt scutiti de plata contributiilor. Proiectul a fost depus de mai multi parlamentari PSD si UNPR si se adreseaza tinerilor cu varste intre 16 si 29 de ani, avand ca obiectiv diminuarea somajului in randul tinerilor si s...» citeste mai departe aici

  • Studiul global privind modelul de afaceri al PMM-urilor. Chestionar

    • Va aducem la cunostinta ca CECCAR a transmis recent un comunicat prin care anunta ca ACCA (Asociatia Contabililor Autorizati din Marea Britanie) realizeaza, cu sprijinul CECCAR, un studiu privind modelele de afaceri  care sunt folosite in cadrul Practicilor Mici si Mijlocii (PMM-uri). "Suntem constienti de faptul ca PMM-urile nu se mai bazeaza doar pe audit si raportare financiara in practica lor, asa ca dorim sa exploram impreuna care sunt servici...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 205. Cum verificam daca s-a respectat termenul de depunere?

    • Stabilim mai jos cum puteti verifica online daca o societate a depus Declaratia 205 in termen, in situatia in care aceasta informatie nu apare in dosarul fiscal. Verificarea depunerii declaratiilor si situatiilor financiare se face pe site-ul ANAF conform procedurilor prezentate pe acest site, introducand numarul de inregistrare si codul unic de inregistrare. Efectuarea verificarii trebuie facuta intr-un termen de maxim 3 luni de la depunere pentru ca datele se arhiveaza s...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X