Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Investitie la un spatiu inchiriat. Tratament fiscal si contabil

Vom analiza mai jos cazul unei societati care a inchiriat un imobil pe o durata de 49 de ani. Imobilul a fost reamenajat si a inceput sa fie inchiriat din acest an. Lucrarile de amenajare au fost inregistrate in contul 231 ca amenajari ale spatiului. Avand in vedere ca incepand cu luna februarie societatea are contracte de inchiere cu diverse societati persoane fizice (se obtin venituri), vom stabili cum se descarca in prezent contul 231 in care au fost colectate amenajarile ( mai putin mijloace fixe si/sau obiectele de inventar).


Solutia consultantului:

Potrivit prevederilor art 24 alin (3) lit a din Legea 571/2003 privind Codul fiscal:

"Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:
a) investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea"

Pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, amortizarea fiscala se calculeaza de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz (art 24 alin 11 lit c din Codul fiscal ).

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii




Conform pct 111 din OMFP 3055/2009 privind reglementarile contabile conforme cu directivele europene:
" 111. - (1) Amortizarea imobilizarilor corporale concesionate, inchiriate sau in locatie de gestiune se calculeaza si se inregistreaza in contabilitate de catre entitatea care le are in proprietate.
(2) Se supun, de asemenea, amortizarii investitiile efectuate la imobilizarile corporale luate cu chirie, pe durata contractului de inchiriere.

La expirarea contractului de inchiriere, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii.
In functie de clauzele cuprinse in contractul de inchiriere, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare. Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor se efectueaza conform prezentelor reglementari".

Avand in vedere aceste prevederi legale, rezulta urmatoarele:

1. amortizarea investitiilor efectuate la spatiul inchiriat se face de catre chirias pe durata contractului de inchiriere.
2. colectarea cheltuielilor cu amenajarea spatiului inchiriat se face cu ajutorul contului 231"Imobilizari corporale in curs de executie"
3. la receptia lucrarilor de investitii, soldul contului 231 se transfera in contul 212"Constructii", analitic "Amenajari spatii inchiriate"
4. incepand cu luna urmatoare receptiei lucrarilor de investitii, chiriasul va calcula si inregistra amortizarea prin formula contabila:
6811 "Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizarilor" = 2812
"Amortizarea constructiilor"
5. concomitent cu deducerea amortizarii fiscale aferente investitiei efectuate, se vor inregistra veniturile rezultate din contractele de inchiriere. Este necesar ca in contractul de inchiriere sa se prevada posibilitatea subinchirierii spatiului amenajat catre diverse persoane fizice.



Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Martie 2013


Votati articolul "Investitie la un spatiu inchiriat. Tratament fiscal si contabil":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Formular 392A sau 392B?

Intrebare: Buna seara,
Am urmatoarea situatie: Firma a fost inregistrata ca si platitoare TVA, desi veniturile sunt obtinute din inchiriere spatii. In luna decembrie 2011, patronul depune formular de scoatere ca platitor de TVA doar pentru luna ianuarie 2012, din luna februarie 2012 depune formular pentru platitor TVA.
Deci pentru luna ianuarie 2012 a emis facturi fara sa colecteze TVA (nici nu a dedus); iar pentru perioada februarie -decembrie 2012 a emis facturi cu TVA.
Trebuie sa depun formularul 392B pentru ianuarie 2012 si 392A pentru februarie-decembrie 2012?
Este urgent!
Multumesc.

Raspuns: Buna ziua, Eu v-am specificat situatiile in care se depun declaratiile 392 a si 392 b. Daca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Martie 2013 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Termen depunere declaratii fiscale APRILIE 2015

    • In lista urmatoare sunt prezentate pe scurt toate declaratiile fiscale pe care va trebui sa le depuneti la Fisc, in calitate de contribuabili, in luna aprilie 2015. Marti 7 aprilie      Depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fi...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ANAF cu privire la informarile din mass-media referitoare la actiunile de control

    • ANAF a transmis un comunicat prin care anunta ca, in ce priveste materialele aparute in mass-media in care actiunile de control desfasurate de Directia Antifrauda Fiscala, in vederea asigurarii respectarii disciplinei fiscale, sunt prezentate drept "abuzuri" asupra micilor comerciani, in timp ce marea evaziune nu este abordata de actiunile ANAF. ANAF reia comunicatul de presa prin care a prezentat principalele rezultate ale raportului de activitate desfasurate de Directia ...» citeste mai departe aici

  • Comert cu amanuntul. Clarificari in ce priveste evidenta stocurilor

    • In cazul unei activitati de retail, o societate comerciala vinde prin mai multe magazine proprii diferite marfuri. Magazinele sunt prevazute cu casa de marcat si soft de gestiune a stocurilor/retail. La magazine se listeaza zilnic din softul de retail: borderou de vanzari si raport de gestiune. Se observa in borderoul de vanzari apar numai vanzarile pe bon fiscal, fara cele cu factura, iar in raportul de gestiune se regasesc datele din borderoul de vanzari + intrari si iesiri...» citeste mai departe aici

  • Pierdere din reevaluare. Ce inregistrari contabile facem?

    • In cazul urmator, societatea X detine o cladire val. achizitie 7.100.286 lei, amortizare calculata pana la 31.12.2014 in suma de 156.937 lei. Cladirea este evaluata. Conform raportului de reevaluare valoarea contabila bruta actualizata este de 7.013.409 lei si amortizarea actualizata in suma de 155017 lei. Stabilim care vor fi inregistrarile contabile. Inainte de reevaluare situatia in conturi este: D 212     7.100.286 lei C 2812   &n...» citeste mai departe aici

  • Analiza consultantului: Detasarea lucratorilor din spatiul european in Romania

    • Directiva 96/71/CE a fost transpusa in legislatia romaneasca prin Legea nr. 344/2006 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale si Hotararea Guvernului  nr. 104/2007 pentru reglementarea procedurii specifice privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale pe teritoriul Romaniei. Astfel, asemeni directivei, legea romana prevede urmatoarele situatii in care poate interveni detasarea din alte ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Evolutia numarului caselor de marcat fiscalizate in primele 3 luni din 2015 si a gradului de conformare voluntara

    • Ca urmare a intensificarii activitatii de informare a contribuabililor, cat si a actiunilor de control desfasurate de Directia Antifrauda, numarul caselor de marcat fiscalizate a crescut cu 24,32%, in primele 3 luni din 2015, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Daca intre 1.01-31.03.2014 au fost fiscalizate, la nivel national, 22.329 case de marcat, in aceeasi perioada a anului curent, s-a inregistrat o crestere cu 5.441 de unitati, ajungandu-se la un total de 27.740 uni...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
Stiri si analize economice
SATI
X