Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Codul Fiscal: Noile Proceduri contabile modificate in 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
DMP CONTAB SRL
Bacau
Societate membra CECCAR, avand o echipa de profesi...
BIROULCONTABIL
Bucuresti
Oferim servicii complete de contabilitate si întoc...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
Munteanu Ionela - Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de audit Contabili particulari
Popescu Daniela-Elisabeta Intreprindere Individuala
Timisoara
Sunt o contabila cu experienta de 5 ani.Ofer servi...
IONELA MESESAN PFA
Timisoara
Sunt expert contabil, cu o experienta de peste 20 ...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Studii de caz Investitie la un spatiu inchiriat. Tratament fiscal si contabil


Investitie la un spatiu inchiriat. Tratament fiscal si contabil

Cuvinte cheie: Proceduri, Inregistrari si Politici Contabile, investitii, amortizare, OMFP 3055/2009


Vom analiza mai jos cazul unei societati care a inchiriat un imobil pe o durata de 49 de ani. Imobilul a fost reamenajat si a inceput sa fie inchiriat din acest an. Lucrarile de amenajare au fost inregistrate in contul 231 ca amenajari ale spatiului. Avand in vedere ca incepand cu luna februarie societatea are contracte de inchiere cu diverse societati persoane fizice (se obtin venituri), vom stabili cum se descarca in prezent contul 231 in care au fost colectate amenajarile ( mai putin mijloace fixe si/sau obiectele de inventar).


Solutia consultantului:

Potrivit prevederilor art 24 alin (3) lit a din Legea 571/2003 privind Codul fiscal:

"Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:
a) investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea"
        

Contabilitatea organizatiilor non-profit
Contabilitatea organizatiilor non-profit

Vezi detalii

Ghidul contabilului incepator
Ghidul contabilului incepator

Vezi detalii



Pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, amortizarea fiscala se calculeaza de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz (art 24 alin 11 lit c din Codul fiscal ).
   
Conform pct 111 din OMFP 3055/2009 privind reglementarile contabile conforme cu directivele europene:
  "  111. - (1) Amortizarea imobilizarilor corporale concesionate, inchiriate sau in locatie de gestiune se calculeaza si se inregistreaza in contabilitate de catre entitatea care le are in proprietate.
    (2) Se supun, de asemenea, amortizarii investitiile efectuate la imobilizarile corporale luate cu chirie, pe durata contractului de inchiriere.
    
La expirarea contractului de inchiriere, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii.
In functie de clauzele cuprinse in contractul de inchiriere, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare. Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor se efectueaza conform prezentelor reglementari".

Avand in vedere aceste prevederi legale, rezulta urmatoarele:

1.    amortizarea investitiilor efectuate la spatiul inchiriat se face de catre chirias pe durata contractului de inchiriere.
2.    colectarea cheltuielilor cu amenajarea spatiului inchiriat se face cu ajutorul contului 231"Imobilizari corporale in curs de executie"
3.    la receptia lucrarilor de investitii, soldul contului 231 se transfera in contul 212"Constructii", analitic "Amenajari spatii inchiriate"
4.     incepand cu luna urmatoare receptiei lucrarilor de investitii, chiriasul va calcula si inregistra amortizarea prin formula contabila:
    6811 "Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizarilor" = 2812    
                                                                  "Amortizarea constructiilor"
5.    concomitent cu deducerea amortizarii fiscale aferente investitiei efectuate, se vor inregistra veniturile rezultate din contractele de inchiriere.  Este necesar ca in contractul de inchiriere sa se prevada posibilitatea subinchirierii spatiului amenajat catre diverse persoane fizice.



Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 25 Martie 2013

Votati articolul " Investitie la un spatiu inchiriat. Tratament fiscal si contabil":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

cat timp se pot tine bani numerar in casa?

Intrebare: Sunt director de scoala,ordonator tertiar de credite.As vrea sa stiu cat timp se pot tine bani numerar in casa pt.delegatii si cheltuieli materiale?Ce acte normative reglementeaza acest lucru?

Raspuns: Conform Legii 201/2003, Anexa 1-Norme metodologice, art 5.4.6. paragraf 2, se specifica perioada de ... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la Proceduri


» Se modifica OPANAF 5/2010 privind solutionarea cererilor de rambursare a TVA

» Atentie! Reguli noi pentru verificarea contribuabililor care nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat

» Noi informatii privind perioada fiscala a taxei pe valoarea adaugata


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Codul Fiscal: Noile Proceduri contabile modificate in 2014" .
Eroare extragere nr_comentarii:

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la Inregistrari si Politici Contabile, investitii, amortizare, OMFP 3055/2009,


» Ce inregistrari contabile facem pentru schimbare marfa defecta?

» Firma a fost suspendata. Cum corectam erorile?

» Introducerea la plata a biletului la ordin lasat garantie. Ce inregistrari contabile vom efectua?

Vezi toate articolele referitoare la Inregistrari si Politici Contabile (281)

» Cum facem deducerea TVA inainte de inregistrare in scop de TVA?

» Conditii, restrictii si situatii practice privind aplicarea regimurilor atipice de taxare

» A fost publicata Baza de Date cu Preturi de Referinta pentru masini, utilaje si echipamente specializate

Vezi toate articolele referitoare la investitii (1014)

» Cum deducem cheltuielile cu combustibilul a autoturismului folosit de directorul firmei?

» Reparatii autoturism aproape de AMORTIZAREa completa. Cum facem inregistrarile?

» Cum trateaza legislatia actuala veniturile din alte surse?

Vezi toate articolele referitoare la amortizare (960)

» Reparatii autoturism aproape de amortizarea completa. Cum facem inregistrarile?

» TVA pentru livrarile de bunuri cu plata in rate

» Achizitie marfuri din Norvegia.TVA. Ce inregistrari contabile facem?

Vezi toate articolele referitoare la OMFP 3055/2009 (584)

Alte articole publicate in data de 25 Martie 2013






Top cautari





© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI


X