Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Investitie la un spatiu inchiriat. Tratament fiscal si contabil

Vom analiza mai jos cazul unei societati care a inchiriat un imobil pe o durata de 49 de ani. Imobilul a fost reamenajat si a inceput sa fie inchiriat din acest an. Lucrarile de amenajare au fost inregistrate in contul 231 ca amenajari ale spatiului. Avand in vedere ca incepand cu luna februarie societatea are contracte de inchiere cu diverse societati persoane fizice (se obtin venituri), vom stabili cum se descarca in prezent contul 231 in care au fost colectate amenajarile ( mai putin mijloace fixe si/sau obiectele de inventar).


Solutia consultantului:

Potrivit prevederilor art 24 alin (3) lit a din Legea 571/2003 privind Codul fiscal:

"Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:
a) investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea"

Pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, amortizarea fiscala se calculeaza de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz (art 24 alin 11 lit c din Codul fiscal ).

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Totul despre Balanta Contabila
Totul despre Balanta Contabila

Vezi detalii

Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor

Vezi detalii




Conform pct 111 din OMFP 3055/2009 privind reglementarile contabile conforme cu directivele europene:
" 111. - (1) Amortizarea imobilizarilor corporale concesionate, inchiriate sau in locatie de gestiune se calculeaza si se inregistreaza in contabilitate de catre entitatea care le are in proprietate.
(2) Se supun, de asemenea, amortizarii investitiile efectuate la imobilizarile corporale luate cu chirie, pe durata contractului de inchiriere.

La expirarea contractului de inchiriere, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii.
In functie de clauzele cuprinse in contractul de inchiriere, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare. Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor se efectueaza conform prezentelor reglementari".

Avand in vedere aceste prevederi legale, rezulta urmatoarele:

1. amortizarea investitiilor efectuate la spatiul inchiriat se face de catre chirias pe durata contractului de inchiriere.
2. colectarea cheltuielilor cu amenajarea spatiului inchiriat se face cu ajutorul contului 231"Imobilizari corporale in curs de executie"
3. la receptia lucrarilor de investitii, soldul contului 231 se transfera in contul 212"Constructii", analitic "Amenajari spatii inchiriate"
4. incepand cu luna urmatoare receptiei lucrarilor de investitii, chiriasul va calcula si inregistra amortizarea prin formula contabila:
6811 "Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizarilor" = 2812
"Amortizarea constructiilor"
5. concomitent cu deducerea amortizarii fiscale aferente investitiei efectuate, se vor inregistra veniturile rezultate din contractele de inchiriere. Este necesar ca in contractul de inchiriere sa se prevada posibilitatea subinchirierii spatiului amenajat catre diverse persoane fizice.



Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Martie 2013


Votati articolul "Investitie la un spatiu inchiriat. Tratament fiscal si contabil":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

REPARTIZARE PROFIT IN DIVIDENDE

Intrebare: O SOCIETATE AGRICOLA PLATITOARE DE IMPOZIT PROOFIT , VINDE IN BAZA UNUI CONTRACT DE VZ. -CUMPARARE UNEI PERS FIZICE UN BUN IMOBIL IMPREUNA CU TERENUL PE CARE E CONSTRUIT PT SUMA DE 80580 LEI , SUMA INCASATA PRIN CT CURENT.IN ACEASTA PERIOADA MAI AU LOC URMATOARELE OPERATIUNI:
- PLATA PRIN CASIERIE IMP CLADIRI = 10943 LEI
- PLATA IMPOZIT PROFIT DIN ANII PRECEDENTI = 4379 LEI
-PLATA AMENDA CASIERIE = 5000 LEI
LA OP DE MAI SUS AM STAB IMPOZ PROFIT = 11933 LEI
IN BALANTA DE LA 31.12.2011 , AM URMATOARELE SOLDURI:
-CT 1012 =171.76 LEI CREDIT
-CT 105 = 4319.06 LEICREDIT
-CT 106 = 1548.70 LEI CREDIT
-CT 117= 5698.24 LEI DEBIT
-CT 121 = 52643.05 LEI CREDIT
-CT 211 = 65.43 LEI DEBIT
- CT 441 =11933 LEI CREDIT
-CT 455 = 20327 LEI CREDIT
- CT 5121 = 80524 LEI DEBIT
- CT 5311 = O LEI
INTREBARI:
1} SE DORESTE REPARTIZAREA PROFITULUI IN DIVIDENDE IN ANUL URMATOR , IN TOTALITATE CELOR 15 ASOCIATI
2 ] CUM TREBUIE SA PROCEDEZ , CE CONTURI TREBUIE SA INCHID , VA ROG O MONOGRAFIE CU OPERATIUNILE CARE AU LOC.
3] IN LUNA IANUARIE SE POATE FACE HOT AGA CU REPARTIZ PROFIT IN DIVID SI TOT IN ACEEASI LUNA SA DAU SI DIVID ACTIONARILOR ?
MULTUMESC

-CT 212 = 4325.63 LEI DEBIT

Raspuns: Parerea mea este ca, la 2011, profitul trebuie sa apara in bilant "neciuntit", asadar inregistrarile...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Martie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! Codul fiscal s-a modificat prin OUG 84/2016. Noile prevederi din 2017

    • Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial  nr. 977 din 6 decembrie 2016 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 84 din 16 noiembrie 2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal. Prin noul act pe care il puteti consulta integral mai jos se modifica atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala, cu precizarea ca mai multe prevederi au aplicabilitate imediata. Va prezentam, prin cele ce urmeaza, une...» citeste mai departe aici

  • 32 de acte administrative si fiscale pot fi trimise electronic de ANAF catre contribuabili. Ordinul 3097/2016

    • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online.    De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau ...» citeste mai departe aici

  • Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?

    • Redam mai jos lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare". 1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt: - declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale - cartea d...» citeste mai departe aici

  • Termen 15 decembrie: plata celei de a II-a rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole si CASS 2016

    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea prealabila AGA pentru instrainarea activelor. Ce inregistrari contabile se fac?

    • Conform art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004 privind piata de capital, stabilim care este modul de calcul referitor la valoarea care depaseste pe durata unui exercitiu financiar 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele, in vederea instrainarii unui activ imobilizat al societatii. Potrivit art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004, actele de dobandire, instrainare, schimb sau de constituire in garantie a unor active din categoria activelor imobilizate ale societatii, a...» citeste mai departe aici

  • Casa de ajutor reciproc si acordare tichete cadou. Cum facem monografia contabila?

    • In randurile de mai jos, subiectul il reprezinta Casa de Ajutor Reciproc a Salariatilor (asociatie cu o dubla calitate atat de ONG, cat si de Institutie Financiara Nebancara) care, prin hotararea Consiliului Director, decide sa acorde in luna decembrie tichete cadou salariatilor, membrilor din Consiliul Director si din Comisia de Cenzori. Vom vedea ce tratament fiscal se aplica si care sunt monografia contabila si limita de acordare pentru tichete cadou oferite salariatilor, membril...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X