Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Investitie la un spatiu inchiriat. Tratament fiscal si contabil

Vom analiza mai jos cazul unei societati care a inchiriat un imobil pe o durata de 49 de ani. Imobilul a fost reamenajat si a inceput sa fie inchiriat din acest an. Lucrarile de amenajare au fost inregistrate in contul 231 ca amenajari ale spatiului. Avand in vedere ca incepand cu luna februarie societatea are contracte de inchiere cu diverse societati persoane fizice (se obtin venituri), vom stabili cum se descarca in prezent contul 231 in care au fost colectate amenajarile ( mai putin mijloace fixe si/sau obiectele de inventar).


Solutia consultantului:

Potrivit prevederilor art 24 alin (3) lit a din Legea 571/2003 privind Codul fiscal:

"Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:
a) investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea"

Pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, amortizarea fiscala se calculeaza de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz (art 24 alin 11 lit c din Codul fiscal ).

Manual de Politici Contabile, format editabil
Manual de Politici Contabile, format editabil

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016

Vezi detalii

Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016
Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016

Vezi detalii




Conform pct 111 din OMFP 3055/2009 privind reglementarile contabile conforme cu directivele europene:
" 111. - (1) Amortizarea imobilizarilor corporale concesionate, inchiriate sau in locatie de gestiune se calculeaza si se inregistreaza in contabilitate de catre entitatea care le are in proprietate.
(2) Se supun, de asemenea, amortizarii investitiile efectuate la imobilizarile corporale luate cu chirie, pe durata contractului de inchiriere.

La expirarea contractului de inchiriere, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii.
In functie de clauzele cuprinse in contractul de inchiriere, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare. Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor se efectueaza conform prezentelor reglementari".

Avand in vedere aceste prevederi legale, rezulta urmatoarele:

1. amortizarea investitiilor efectuate la spatiul inchiriat se face de catre chirias pe durata contractului de inchiriere.
2. colectarea cheltuielilor cu amenajarea spatiului inchiriat se face cu ajutorul contului 231"Imobilizari corporale in curs de executie"
3. la receptia lucrarilor de investitii, soldul contului 231 se transfera in contul 212"Constructii", analitic "Amenajari spatii inchiriate"
4. incepand cu luna urmatoare receptiei lucrarilor de investitii, chiriasul va calcula si inregistra amortizarea prin formula contabila:
6811 "Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizarilor" = 2812
"Amortizarea constructiilor"
5. concomitent cu deducerea amortizarii fiscale aferente investitiei efectuate, se vor inregistra veniturile rezultate din contractele de inchiriere. Este necesar ca in contractul de inchiriere sa se prevada posibilitatea subinchirierii spatiului amenajat catre diverse persoane fizice.



Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Martie 2013


Votati articolul "Investitie la un spatiu inchiriat. Tratament fiscal si contabil":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Sunt deductibile cheltuielile de amortizare?

Intrebare: In situatia vanzarii unui autovehicul cu valoare mai mica decat valoarea de intrare si neamortizat integral .se inregistreaza cheltuiei deductibile?

Raspuns: In conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile ulterioare,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Martie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratii fiscale cu termen in luna octombrie 2016

    • Va prezentam mai jos informatiile necesare referitoare la declaratiile fiscale care se depun la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna octombrie 2016 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 31 octombrie 2016. I. Obligatii declarative 15 zile de la data de cand nu mai realizeaza venituri Formular 604 - Declara...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe furate. Cum se evidentiaza in contabilitate situatia tinand cont de inventarierea din octombrie?

    • Multe dintre problemele intampinate de societati au de-a face si cu anumite infractiuni care au intotdeauna implicatii fiscale. O societate s-a confruntat in luna august a acestui an cu situatia in care de la un punct de lucru in organizare de santier se fura patru mijloace fixe dintre care unele sunt amortizate 100%, iar altele nu. Cazul a fost raportat la politia locala si este in cercetare. Vom vedea cum se evidentiaza in contabilitate aceasta situatie avand in vedere inventarier...» citeste mai departe aici

  • Atentie la modificarile din Declaratia 394. Se completeaza integral din octombrie

    • Declaratia 394 a trecut prin mai multe modificari in acest an, iar odata cu OPANAF 2264/2016 s-au stabilit noi modalitati de depunere in ce priveste forma si continutul formularului D 394 - "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA" care se depune pentru operatiunile efectuate pe teritoriul national. Pentru mediul de afaceri, completarea D 394 constituie insa o provocare...» citeste mai departe aici

  • Fiscul intra pe piata chiriilor. Proprietarii declara sume modice

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pregateste o serie de controale care vizeaza contractele de inchiriere, in urma constatarii faptului ca din ce in ce mai multi proprietari declara sume modice cand vine vorba de chiria lunara. Prima etapa in aceasta privinta nu va consta insa in demararea inspectiilor, ci intr-o campanie de informare a proprietarilor. Ulterior, vor fi demarate controale si se vor aplica sanctiunile corespunzatoare acolo unde se constata nereguli. &...» citeste mai departe aici

  • Speta ANAF: Transfer drept de proprietate prin acte juridice intre vii. Cine incaseaza impozitul aferent?

    • Cine are obligatia sa calculeze si sa incaseze impozitul pe venitul din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii? Potrivit Codului fiscal, la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit de 3% sau 2% functie ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara de bunuri. Cum facem monografia contabila?

    • Oferim un nou exemplu ilustrativ de intocmire a unei monografii contabile in situatia in care o societate face achizitie intracomunitara de bunuri. Factura si implicit data facturarii ajung ulterior intrarii bunurilor in stoc. Stabilim, totodata, care sunt implicatiile din punctul de vedere al valorii stocului si al TVA si daca se ajusteaza valoarea stocului cu diferenta de curs sau se pune diferenta pe cheltuiala. In plus, vom vedea cum se procedeaza in cazul invers in care factura ajunge in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X