Noutatile legislative din domeniul fiscal si contabil sunt nenumarate si in apropierea incheierii acestui an. Avem astfel, printre actele normative de mai jos, noutati importante precum Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3831/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central sau OpANAF nr. 2963/2015.
Legea nr. 290/2015 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Jersey privind schimbul de informatii in domeniul fiscal, semnat la Londra la 1 decembrie 2014 (M. Of. nr. 882 din 25 noiembrie 2015)
√ autoritatile competente ale partilor isi vor acorda asistenta prin schimb de informatii care se considera ca sunt relevante pentru administrarea si aplicarea legislatiei interne a partilor referitoare la impozitele de orice fel si natura acoperite de prezentul acord si percepute in numele partilor.
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central (M. Of. nr. 874 din 23 noiembrie 2015)
√ organul fiscal competent acorda urmatoarele facilitati fiscale:
a) amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau, in cazul in care nu se depune cererea de anulare a accesoriilor, pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv, pentru contribuabilii care notifica organul fiscal competent;
b) anularea obligatiilor de plata accesorii.
√ categoriile de obligatii de plata accesorii care, potrivit legii, pot face obiectul facilitatilor fiscale sunt urmatoarele:
a) penalitatile de intarziere;
b) o cota de 54,2% din dobanzi;
c) o cota de 77,1% din majorarile de intarziere datorate de contribuabili pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 39/2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 46/2011.
√ obligatiile de plata accesorii sunt aferente:
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
a) obligatiilor de plata principale restante la 30 septembrie 2015 inclusiv;
b) obligatiilor de plata principale declarate suplimentar de contribuabil prin declaratie rectificativa prin care se corecteaza obligatiile fiscale principale cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015 inclusiv;
c) obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015 inclusiv si stinse pana la aceasta data;
d) obligatiilor de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta.
√ pentru contribuabilii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, facilitatile prevazute de ordonanta de urgenta se acorda atat pentru obligatiile de plata datorate de acestia, cat si pentru cele ale sediilor sale secundare si se analizeaza raportat la totalul obligatiilor contribuabilului si a sediilor sale secundare;
√ contribuabilii fara domiciliu fiscal in Romania care au obligatii de plata neachitate la termen pot beneficia de facilitatile fiscale prevazute de ordonanta de urgenta;
√ prin obligatii de plata administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala se intelege inclusiv:
- drepturile vamale transmise organului fiscal competent de autoritatea vamala, in vederea recuperarii;
- creantele bugetare transmise acesteia, spre recuperare, potrivit legii, de catre Fondul National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - I.F.N.
√ contribuabilii isi exprima intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii prin depunerea la registratura organului fiscal competent sau prin comunicarea prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, o notificare.
Notificarea va cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
a) datele de identificare a contribuabilului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii;
b) obiectul notificarii, respectiv intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii;
c) data si semnatura contribuabilului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului.
Click aici pentru continuarea articolului.