email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce trebuie sa contina dosarul preturilor de transfer? Cum sa ne pregatim pentru inspectia fiscala

dosarul preturilor de transferpreturile de transfertranzactiiinspectia fiscala

In cadrul intalnirii organizate de Filiala CECCAR ARAD de la inceputul lunii trecute, presedintele filialei, Horga Petru, a facut o informare asupra activitatii desfasurate de Consiliul filialei in luna ianuarie, invitand membrii sa ia parte la lucrarile Adunarii Generale din data de 29 februarie a.c.

In continuare, domnia sa a prezentat aspecte privind dosarul preturilor de transfer, explicand necesitatea si modalitatea intocmirii acestuia, conform materialului din noul numar al revistei Pro Domo, prezentate de CECCAR Bucuresti.

"Respectarea preturilor de piata la un moment dat in timp se verifica pe baza dosarului de preturi de transfer. Practic, dosarul de preturi de transfer reprezinta documentul care consemneaza respectarea sau nerespectarea principiului lungimii de brat care statueaza valoarea de piata ca element de raportare a preturilor de transfer. Conform acestuia, doua entitati afiliate ar trebui sa adopte un comportament similar celui adoptat de doua entitati neafiliate, in care fiecare urmareste maximizarea beneficiilor proprii. Concret, doua entitati afiliate au obligatia continua de a stabili preturi care sa reflecte preturile de pe piata", mentioneaza sursa amintita.

Se aminteste, totodata, ca dosarul preturilor de transfer este documentul prin care contribuabilul justifica in fata organului de control de ce a ales un anumit pret pentru o anumita tranzactie - dosarul poate fi vazut si ca un instrument de gestionare eficienta a fluxurilor financiare.

De asemenea, in noul numar al revistei Pro Domo se mentioneaza ca "intrucat verificarea preturilor de transfer este necesara in mod continuu, apare nevoia de actualizare a dosarului de preturi de transfer la intervale anuale sau mai mari. in acelasi timp, pentru a exista o certitudine sporita cu privire la conformarea permanenta a preturilor de transfer la preturi de piata, majoritatea societatilor multinationale opteaza pentru dezvoltarea unor politici de documentare a preturilor de transfer".

Retinem ca termenul legal prevazut pentru intocmirea si prezentarea dosarului de preturi de transfer nu poate depasi trei luni si poate fi prelungit o singura data, cu o durata egala cu cea acordata initial de autoritatea fiscala.

Iata ce trebuie sa contina dosarul preturilor de transfer, asa cum au fost prezentate elementele in cadrul materialului amintit:

>> Informatii despre grup:


- structura organizatorica a grupului, legala si operationala, inclusiv participatiile, istoricul si datele financiare referitoare la acesta;
- descrierea generala a activitatii grupului, strategia de afaceri, inclusiv schimbarile din strategia de afaceri fata de anul fiscal precedent;
- descrierea si implementarea aplicarii metodologiei preturilor de transfer in cadrul grupului, daca este cazul;
- prezentarea generala a tranzactiilor intre persoane afiliate, din Uniunea Europeana: modul de tranzactionare, modul de facturare, contravaloarea tranzactiilor;
- descrierea generala a functiilor si riscurilor asumate de persoanele afiliate, inclusiv schimbarile intervenite in acest sens fata de anul precedent;
- prezentarea detinatorilor de active necorporale, din cadrul grupului (patent, nume, know-how etc.) si redeventele platite sau primite;
- prezentarea acordurilor de pret in avans incheiate de catre contribuabil sau de catre alte societati din cadrul grupului, in legatura cu acesta, cu exceptia celor emise de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

>> Informatii despre contribuabil:
- prezentarea detaliata a tranzactiilor cu persoanele afiliate: modul de tranzactionare, modul de facturare, contravaloarea tranzactiilor;
- prezentarea analizei comparative: caracteristicile bunurilor sau serviciilor, analiza functionala (functii, riscuri, mijloace fixe utilizate etc.), termenii contractuali, circumstantele economice, strategii de afaceri specifice, informatii cu privire la tranzactii comparabile externe sau interne;
- prezentarea persoanelor afiliate si a sediilor permanente ale acestora implicate in aceste tranzactii sau intelegeri;
- descrierea metodei de calcul al preturilor de transfer si argumentarea criteriilor de selectie a acesteia: in cazul in care nu se folosesc metode traditionale de determinare a preturilor de transfer se va justifica aceasta optiune, iar in toate cazurile in care nu se aplica metoda de comparare a preturilor se va justifica aceasta optiune;
- descrierea altor conditii considerate ca fiind relevante pentru contribuabil.


 


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dosarul preturilor de transferpreturile de transfertranzactiiinspectia fiscala


Data aparitiei: 31 Martie 2016

Votati articolul "Ce trebuie sa contina dosarul preturilor de transfer? Cum sa ne pregatim pentru inspectia fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X