Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Bon fiscal emis eronat. Cum se face corectia in contabilitate?

Ultima actualizare: 13 Iulie 2023
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Bon fiscal emis eronat. Cum se face corectia in contabilitate?
casa de marcatbon fiscalcorectare eroriinregistrari contabile

Inca mai sunt neclaritati legate de modul in care putem corecta sumele tastate eronat pe un bon fiscal, in cele mai multe cazuri, din neatentia persoanei care a emis respectivul document. Mentionam ca normele metodologice la ordonanta privind casele de marcat au suferit oarecare modificari, insa procedura de corectie a sumelor inscrise eronat pe bonul fiscal a ramas aceeasi.

Asadar, se va intocmi o documentatie in care este inclusa, alaturi de sesizarea persoanei care a gresit si decizia administratorului privind remedierea situatiei, nota contabila de efectuare a corectiei in contabilitatea firmei respective.

Intrebare:
Pentru corectarea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea unui bon fiscal eronat in casa de marcat, cum se procedeaza (exemplu: s-a tastat in casa de marcat 94.500, corect era 4.500)? Care sunt inregistrarile in contabilitate (ce documente se intocmesc si care sunt inregistrarile contabile de corectie)?

Raspuns:
Potrivit art. 36 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:

,,Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal, utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare
a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;


c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata”.

Asadar, dosarul cu documentele prezentate mai sus se anexeaza la bonul fiscal emis eronat impreuna cu nota contabila de corectie, cu sumele corectate inscrise cu semnul minus:

5311                =            %           valori cu semnul minus
                                      707
                                     4427

Nu se va corecta bonul fiscal prin interventia personalului autorizat de la care s-a achizitionat casa.


Studiul de caz a fost preluat din editia lunii iunie a revistei Monitorul Contabil, o publicatie de specialitate care reuseste sa va ofere solutii pentru problemele frecvent generate de legislatia in continua schimbare.

Foto: pixabay.com
 






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X