Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Ce recomandari face MFP in cazul in care operatorii economici refuza emiterea si inmanarea bonurilor fiscale

Data aparitiei: 12 Martie 2015
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
bonul fiscalemiterearefuzcomerciantulcasa de marcatANAFloteria bonurilor fiscale


Potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999:

1. Este interzisa emiterea si inmanarea catre clienti a altor documente care atesta plata contravalorii bunurilor sau serviciilor prestate, in afara bonurilor fiscale;
2. in cazul in care clientul nu primeste bonul fiscal sau primeste un alt document decat bonul fiscal, acesta are obligatia de a solicita emiterea si inmanarea bonului fiscal;
3. in cazul refuzului de a emite si inmana bonul fiscal, clientul poate beneficia de bunul achizitionat sau de serviciul prestat fara plata contravalorii acestuia.
4. Operatorii economici sunt obligati sa afiseze la loc vizibil un anunt detaliat de atentionare a clientilor cu privire la obligatia respectarii dispozitiilor legale mentionate mai sus.

Ministerul Finantelor Publice recomanda clientilor, carora un operator economic le refuza emiterea si respectiv inmanarea bonului fiscal, sa abordeze urmatoarea conduita :

    Sa solicite in mod expres eliberarea si inmanarea bonului fiscal in situatia in care acesta nu este inmanat din proprie initiativa de comerciant;
    Sa astepte un interval rezonabil de timp care sa permita operatorului economic efectuarea operatiunilor de eliberare si respectiv de inmanare a bonului fiscal, in functie de situatia concreta in care se afla, respectiv un magazin, un restaurant, o unitate de prestari servicii, etc.;
    Sa nu paraseasca unitatea comerciala inainte de a apela serviciul TelVerde;
-    in cazul unui refuz al comerciantului sa invoce dreptul legal pe care il are de a primi un bon fiscal, de a participa la loteria bonurilor fiscale si de a beneficia de bun sau serviciu fara plata contravalorii acestuia;
-    in cazul in care nici in urma acestor demersuri nu primeste un bon fiscal, indiferent de motivul invocat de comerciant (nu are casa de marcat, aceasta nu este fiscalizata sau este defecta) sa apeleze telefonul TelVerde 0800.800.085, care asigura posibilitatea sesizarii, 24 de ore din 24, a unui operator din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala - ANAF, unde poate semnala nerespectarea legii fiscale de catre comerciant;


    Sesizarile anonime nu vor fi preluate;
    Atentie! in cazul in care casa de marcat este defecta, comerciantul poate inmana clientului o chitanta, precum si factura la cererea acestuia;
    Plata contravalorii bunului sau serviciului trebuie facuta concomitent cu inmanarea bonului fiscal.

Sursa: Directia Generala Antifrauda Fiscala

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X