email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiectul legii preventiei. Care sunt contraventiile pentru care utilizatorii caselor de marcat ar putea scapa de amenzi?

aparate de marcat electronice fiscaleemitere bonlegea preventieipretul de vanzare

Printre contraventiile care ar putea intra sub incidenta legii preventiei, conform proiectului de lege, se regasesc trei contraventii prevazute de OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare. Este vorba de urmatoarele contraventii, prevazute la art. 10 lit. f), g) si h) din ordonanta:

- emiterea bonului fiscal continand date eronate, altele decat pretul de vanzare a bunului/tariful de prestare a serviciului, sau fara ca acesta sa contina toate datele obligatorii prevazute de OUG 28/1999. Conform OUG 28/1999 aceasta contraventie se sanctioneaza cu amenda in cuantum de 3.000 lei.

- neinmanarea bonului fiscal clientului de catre operatorul aparatului de marcat electronic fiscal si/sau neeliberarea facturii la solicitarea clientului. Contraventia se sanctioneaza cu amenda in cuantum de 1.250 lei, care se aplica persoanelor fizice.

- neindeplinirea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a obligatiei de a afisa anuntul de atentionare a clientilor cu privire la obligatia de a emite bon fiscal si de a-l inmana clientilor. Contraventia se sanctioneaza cu amenda in cuantum de 3.000 lei.

Concret, conform proiectului legii preventiei, in cazul savarsirii uneia dintre aceste contraventii, la prima constatare se aplica sanctiunea avertismentului. Agentul constatator intocmeste un plan de remediere in care stabileste masuri si termene de remediere, cu urmatoarele exceptii:

a) in cazul in care, in cursul derularii controlului, contravenientul isi indeplineste obligatia legala;
b) in cazul in care contraventia savarsita nu este continua;
c) in cazul in care, la reluarea controlului, agentul constatator s-ar afla in situatia de a constata si sanctiona aceeasi fapta.


In termen de maxim cinci zile lucratoare de la data expirarii termenului de remediere, agentul constatator are obligatia sa reia controlul, completand planul de remediere anexat la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei si, daca este cazul, registrul unic de control, cu mentiuni privind modalitatea de respectare a masurilor de remediere dispuse.


In situatia in care, cu ocazia reluarii controlului, se constata ca contravenientul nu a respectat masurile de remediere stabilite in termenul acordat, agentul constatator incheie un alt proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, prin care persoana competenta aplica sanctiunea/sanctiunile contraventionale cu respectarea legislatiei in vigoare.

Termenul de remediere prevazut de proiect este de 90 de zile calendaristice.

Utilizatorii  caselor de marcat ar putea beneficia de aceste masuri o singura data pentru oricare dintre aceste contraventii, in termen de 3 ani de la data aplicarii sanctiunii avertismentului. In cazul in care, dupa ce a fost sanctionat cu avertisment, contravenientul savarseste din nou aceeasi contraventie in termen de 3 ani, sunt direct aplicabile prevederile legale in vigoare privind constatarea si sanctionarea contraventiilor.  

Astfel, dintre contraventiile prevazute de OUG 28/1999 doar trei se regasesc printre contraventiile prevazute de proiectul legii preventiei. Forma actuala a proiectului cuprinde 396 de contraventii care ar putea intra sub incidenta legii preventiei, din diverse acte normative, printre care se regasesc: Legea contabilitatii 82/1991, Codul muncii,  HG nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, Codul fiscal, Codul de procedura fiscala, Codul vamal, LEGEA nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar s.a.

Prin adoptarea legii preventiei se urmareste implementarea unor masuri care sa asigure prevenirea savarsirii de contraventii de catre persoane le/entitatile care desfasoara activitate economica.

 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
aparate de marcat electronice fiscaleemitere bonlegea preventieipretul de vanzare


Data aparitiei: 20 Martie 2017
Ultima actualizare: 30 Martie 2017

Votati articolul "Proiectul legii preventiei. Care sunt contraventiile pentru care utilizatorii caselor de marcat ar putea scapa de amenzi?":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 10 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X