email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contabilitatea PFA. Cand folosim un program de contabilitate

contabilitatea PFAregistrul de incasari si platiomfp 170/2015program de contabilitate

Stabilim, pentru contabilitatea in sistem real pentru PFA, cum se inregistreaza in Registrul de incasari si plati fiecare factura/bon si daca este suficient un calcul sau daca va fi nevoie de un  program de contabilitate.

PFA poate opta pentru organizarea contabilitatii in partida simpla conform OMFP 170/2015 sau in partida dubla.

Astfel, conform art. 1 alin.  (5) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 in forma modificata prin Ordonanta de urgenta nr. 79/2014 incepand cu 01.01.2015, persoanele fizice care desfasoara activitati in scopul realizarii de venituri au obligatia sa conduca evidenta contabila pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla sau, la optiunea acestora, pe baza regulilor contabilitatii in partida dubla, potrivit reglementarilor contabile emise in acest sens, cu exceptia situatiei in care in legislatia fiscala se prevede altfel. 
 
Pentru evidentierea in contabilitatea in partida simpla a operatiunilor efectuate se utilizeaza urmatoarele registre contabile: Registrul-jurnal de incasari si plati  si Registrul-inventar. In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza atat operatiunile in numerar, cat si cele efectuate prin contul curent de la banca, la valoarea prevazuta in documentele justificative, inclusiv taxa pe valoarea adaugata. 

Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate, incat sa permita in orice moment identificarea si controlul operatiunilor economico-financiare efectuate. 

Registrul-jurnal de incasari si plati serveste la inregistrarea cronologica a tuturor sumelor incasate si platite, atat in numerar, cat si prin conturi bancare. 
 
 Sumele inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza lunar. 
 Registrul-inventar serveste la inregistrarea elementelor de natura activelor si datoriilor inventariate.
Titularul PFA pentru care determinarea venitului anual se efectueaza in sistem real are obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual.  Alte registre si formulare financiar-contabile ce vor fi utilizate, in functie de natura operatiunilor desfasurate:

- Fisa mijlocului fix;
- Factura;
- Aviz de insotire a marfii;
- Lista de inventariere;
- Chitanta;
- Chitanta pentru operatiuni;
- Dispozitia de plata/incasare catre casierie;
- Statul de salarii.

 Pe langa aceste registre si formulare se vor utiliza si alte formulare financiar-contabile prevazute in Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMFP 2634/2015.

Va recomandam utilizarea unui program de contabilitate, cu ajutorul caruia sa inregistrati toate operatiunile din fiecare document justificativ, eventual sa emiteti facturi , chitante, rapoarte de gestiune, contabile si declaratii fiscale.

Conform Reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 170/2015 PFA are obligatia sa efectueze inventarierea la inceputul activitatii, cel putin o data pe an, de regula la sfarsitul anului,  precum si la incetarea activitatii. 
 
 Inventarierea cuprinde toate elementele de natura activelor si datoriilor care contribuie la desfasurarea activitatii persoanei care conduce contabilitatea in partida simpla si se face cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii. 

Cu ajutorul progrmului de contabilitate SAGA C puteti tineti evidenta contabila in partida dubla,iar cu ajutorul programului SAGA PS puteti tine evidenta contabila pentru PFA in partida simpla.
 
Programele SAGA sunt destul de usor de utilizat, raport calitate pret-bun si va pot ajuta sa tineti contabilitatea PFA, chiar daca nu obtineti absolut toate rapoartele necesare. De exemplu nu puteti genera Registrul de evidenta fiscala, pentru PFA.

Daca nu detineti cunostinte privind contabilitatea in partida dubla, tinerea evidentei contabile pentru PFA cu ajutorul programului de contabilitate SAGA PS este mai simpla.Puteti stabili inca de la inceput, cu ajutorul programului SAGA PS care dintre venituri sunt impozabile, care sunt cheltuielile deductibile, nedeductibile si partial deductibile.
 
Practic, trebuie sa inregistrati fiecare document si neaparat incasarile si platile (numerar si prin banca), pe baza carora veti face calculul impozitului pe venit si al contributiilor sociale obligatorii, la sfarsitul anului.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatea PFAregistrul de incasari si platiomfp 170/2015program de contabilitate


Data aparitiei: 29 Iunie 2017

Votati articolul "Contabilitatea PFA. Cand folosim un program de contabilitate":
Rating:

Nota: 3.63 din 5 din 15 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X