Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Contabilitatea PFA. Cand folosim un program de contabilitate

contabilitatea PFAregistrul de incasari si platiomfp 170/2015program de contabilitate

Stabilim, pentru contabilitatea in sistem real pentru PFA, cum se inregistreaza in Registrul de incasari si plati fiecare factura/bon si daca este suficient un calcul sau daca va fi nevoie de un program de contabilitate.

PFA poate opta pentru organizarea contabilitatii in partida simpla conform OMFP 170/2015 sau in partida dubla.

Astfel, conform art. 1 alin. (5) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 in forma modificata prin Ordonanta de urgenta nr. 79/2014 incepand cu 01.01.2015, persoanele fizice care desfasoara activitati in scopul realizarii de venituri au obligatia sa conduca evidenta contabila pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla sau, la optiunea acestora, pe baza regulilor contabilitatii in partida dubla, potrivit reglementarilor contabile emise in acest sens, cu exceptia situatiei in care in legislatia fiscala se prevede altfel.

Pentru evidentierea in contabilitatea in partida simpla a operatiunilor efectuate se utilizeaza urmatoarele registre contabile: Registrul-jurnal de incasari si plati si Registrul-inventar. In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza atat operatiunile in numerar, cat si cele efectuate prin contul curent de la banca, la valoarea prevazuta in documentele justificative, inclusiv taxa pe valoarea adaugata.

Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate, incat sa permita in orice moment identificarea si controlul operatiunilor economico-financiare efectuate.

Registrul-jurnal de incasari si plati serveste la inregistrarea cronologica a tuturor sumelor incasate si platite, atat in numerar, cat si prin conturi bancare.

Sumele inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza lunar.
Registrul-inventar serveste la inregistrarea elementelor de natura activelor si datoriilor inventariate.
Titularul PFA pentru care determinarea venitului anual se efectueaza in sistem real are obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual. Alte registre si formulare financiar-contabile ce vor fi utilizate, in functie de natura operatiunilor desfasurate:

- Fisa mijlocului fix;


Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii



- Factura;
- Aviz de insotire a marfii;
- Lista de inventariere;
- Chitanta;
- Chitanta pentru operatiuni;
- Dispozitia de plata/incasare catre casierie;
- Statul de salarii.

Pe langa aceste registre si formulare se vor utiliza si alte formulare financiar-contabile prevazute in Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMFP 2634/2015.

Va recomandam utilizarea unui program de contabilitate, cu ajutorul caruia sa inregistrati toate operatiunile din fiecare document justificativ, eventual sa emiteti facturi , chitante, rapoarte de gestiune, contabile si declaratii fiscale.

Conform Reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 170/2015 PFA are obligatia sa efectueze inventarierea la inceputul activitatii, cel putin o data pe an, de regula la sfarsitul anului, precum si la incetarea activitatii.

Inventarierea cuprinde toate elementele de natura activelor si datoriilor care contribuie la desfasurarea activitatii persoanei care conduce contabilitatea in partida simpla si se face cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

Cu ajutorul progrmului de contabilitate SAGA C puteti tineti evidenta contabila in partida dubla,iar cu ajutorul programului SAGA PS puteti tine evidenta contabila pentru PFA in partida simpla.

Programele SAGA sunt destul de usor de utilizat, raport calitate pret-bun si va pot ajuta sa tineti contabilitatea PFA, chiar daca nu obtineti absolut toate rapoartele necesare. De exemplu nu puteti genera Registrul de evidenta fiscala, pentru PFA.

Daca nu detineti cunostinte privind contabilitatea in partida dubla, tinerea evidentei contabile pentru PFA cu ajutorul programului de contabilitate SAGA PS este mai simpla.Puteti stabili inca de la inceput, cu ajutorul programului SAGA PS care dintre venituri sunt impozabile, care sunt cheltuielile deductibile, nedeductibile si partial deductibile.

Practic, trebuie sa inregistrati fiecare document si neaparat incasarile si platile (numerar si prin banca), pe baza carora veti face calculul impozitului pe venit si al contributiilor sociale obligatorii, la sfarsitul anului.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatea PFAregistrul de incasari si platiomfp 170/2015program de contabilitate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Iunie 2017


Votati articolul "Contabilitatea PFA. Cand folosim un program de contabilitate":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Semnatura bilant

Intrebare: Un salariat care a fost angajat pana la data de 15.03.2013 poate semna bilantul la intocmit, daca acesta este depus doar in luna aprilie 2013 ?

Raspuns: Buna seara, Dupa parerea mea, daca fostul salariat avea calitatea necesara sa semneze bilantul, iar...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile