Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Contabilitatea PFA. Cand folosim un program de contabilitate

contabilitatea PFAregistrul de incasari si platiomfp 170/2015program de contabilitate

Stabilim, pentru contabilitatea in sistem real pentru PFA, cum se inregistreaza in Registrul de incasari si plati fiecare factura/bon si daca este suficient un calcul sau daca va fi nevoie de un program de contabilitate.

PFA poate opta pentru organizarea contabilitatii in partida simpla conform OMFP 170/2015 sau in partida dubla.

Astfel, conform art. 1 alin. (5) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 in forma modificata prin Ordonanta de urgenta nr. 79/2014 incepand cu 01.01.2015, persoanele fizice care desfasoara activitati in scopul realizarii de venituri au obligatia sa conduca evidenta contabila pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla sau, la optiunea acestora, pe baza regulilor contabilitatii in partida dubla, potrivit reglementarilor contabile emise in acest sens, cu exceptia situatiei in care in legislatia fiscala se prevede altfel.

Pentru evidentierea in contabilitatea in partida simpla a operatiunilor efectuate se utilizeaza urmatoarele registre contabile: Registrul-jurnal de incasari si plati si Registrul-inventar. In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza atat operatiunile in numerar, cat si cele efectuate prin contul curent de la banca, la valoarea prevazuta in documentele justificative, inclusiv taxa pe valoarea adaugata.

Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate, incat sa permita in orice moment identificarea si controlul operatiunilor economico-financiare efectuate.

Registrul-jurnal de incasari si plati serveste la inregistrarea cronologica a tuturor sumelor incasate si platite, atat in numerar, cat si prin conturi bancare.

Sumele inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza lunar.
Registrul -inventar serveste la inregistrarea elementelor de natura activelor si datoriilor inventariate.
Titularul PFA pentru care determinarea venitului anual se efectueaza in sistem real are obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual. Alte registre si formulare financiar-contabile ce vor fi utilizate, in functie de natura operatiunilor desfasurate:

- Fisa mijlocului fix;


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018

Vezi detalii

Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri

Vezi detalii



- Factura;
- Aviz de insotire a marfii;
- Lista de inventariere;
- Chitanta;
- Chitanta pentru operatiuni;
- Dispozitia de plata/incasare catre casierie;
- Statul de salarii.

Pe langa aceste registre si formulare se vor utiliza si alte formulare financiar-contabile prevazute in Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMFP 2634/2015.

Va recomandam utilizarea unui program de contabilitate, cu ajutorul caruia sa inregistrati toate operatiunile din fiecare document justificativ, eventual sa emiteti facturi , chitante, rapoarte de gestiune, contabile si declaratii fiscale.

Conform Reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 170/2015 PFA are obligatia sa efectueze inventarierea la inceputul activitatii, cel putin o data pe an, de regula la sfarsitul anului, precum si la incetarea activitatii.

Inventarierea cuprinde toate elementele de natura activelor si datoriilor care contribuie la desfasurarea activitatii persoanei care conduce contabilitatea in partida simpla si se face cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

Cu ajutorul progrmului de contabilitate SAGA C puteti tineti evidenta contabila in partida dubla,iar cu ajutorul programului SAGA PS puteti tine evidenta contabila pentru PFA in partida simpla.

Programele SAGA sunt destul de usor de utilizat, raport calitate pret-bun si va pot ajuta sa tineti contabilitatea PFA, chiar daca nu obtineti absolut toate rapoartele necesare. De exemplu nu puteti genera Registrul de evidenta fiscala, pentru PFA.

Daca nu detineti cunostinte privind contabilitatea in partida dubla, tinerea evidentei contabile pentru PFA cu ajutorul programului de contabilitate SAGA PS este mai simpla.Puteti stabili inca de la inceput, cu ajutorul programului SAGA PS care dintre venituri sunt impozabile, care sunt cheltuielile deductibile, nedeductibile si partial deductibile.

Practic, trebuie sa inregistrati fiecare document si neaparat incasarile si platile (numerar si prin banca), pe baza carora veti face calculul impozitului pe venit si al contributiilor sociale obligatorii, la sfarsitul anului.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatea PFAregistrul de incasari si platiomfp 170/2015program de contabilitate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Iunie 2017


Votati articolul "Contabilitatea PFA. Cand folosim un program de contabilitate":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Depunere formulare prin posta

Intrebare: Buna ziua,
Se pot depune formularele 091 si 095 prin posta sau trebuie neaparat sa ma prezint in persoana la administratia finantiare de care apartin? Daca da, cum ?

Raspuns: Declaratiile se completeaza in doua exemplare si se depun doar la registratura organului fiscal...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Cum se completeaza declaratia 112 pentru angajatii part time?

    • In studiul de caz prezentat in randurile urmatoare vom analiza modul in care se completeaza declaratia 112 in cazul angajatilor part time si care este modalitatea in care angajatorul plateste in numele angajatului. Subiectul il reprezinta o societatea care are salariati ce sunt angajati cu 4 ore/zi si ale caror venituri brute sunt sub nivelul salariului minim – 1900.   Iata raspunsul specialistului! Incepand cu ...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: 4 intrebari frecvente despre declaratia 207

    • ANAF a sustinut ieri, 21 februarie, pe pagina de Facebook o sesiune online cu tema: "Depunerea declaratiei informative privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti"  - declaratia 207. La fel ca in cazul ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X