Oferim mai jos rezolvarea pentru o situatie in care un PFA deruleaza un proiect prin fonduri europene pentru constructia unei pensiuni agroturistice. 85% din suma provine din fonduri europene si 15% contributie proprie.
Vom vedea astfel cum se inregistreaza facturile emise de constructor pentru stadii de lucrari pana la finalizarea constructiei. De asemenea, vom stabili daca la finalizarea lucrarilor (conform procesului-verbal de receptie finala) se inregistreaza separat constructia respectiv dotarile.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Firma de constructii se ocupa de tot procesul si trebuie sa predea "la cheie" pensiunea. Astfel, vom vedea cum inregistreaza PFA-ul banii veniti de la fonduri avand in vedere ca nu exista conturi.
Asa cum se prevede la punctul 9. de la Cap III Norme generale privind contabilitatea in partida simpla si documentele financiar- contabile din OMEF 170 din 2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla:
x 9. Pentru evidentierea in contabilitatea in partida simpla a operatiunilor efectuate se utilizeaza urmatoarele registre contabile: Registrul - jurnal de incasari si plati (cod 14 - 1 - 1/b) si Registrul - inventar (cod 14 - 1 - 2/b), prevazute la cap. V.x precum si la punctul 11 de la acelasi capitol din acelasi ordin:
x11. Registrul - jurnal de incasari si plati (cod 14 - 1 - 1/b) serveste la inregistrarea cronologica a tuturor sumelor incasate si platite, atat in numerar, cat si prin conturi bancare.
Evidenta distincta in contabilitatea in partida simpla ( asa cum o cere si contractul de finantare nerambursabila ) a operatiunilor aferente proiectului cu finantare nerambursabila se tine in Registrul jurnal de incasari si plati.
Astfel, atat incasarile din subvenii ( finantari nerambursabile ) de la finantator, cat si platile facturilor constructorului ( achizitiile pe care le faceti in cadrul proiectului ) se trec in acest registru.
La SECTIUNEA a 2 Modelele si normele de intocmire si utilizare a registrelor contabile din OMEF 170 din 2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla gasim stipulat ca:
x Incasarile din Registrul - jurnal de incasari si plati cuprind:…- sumele primite reprezentand forme de sprijin cu destinatie speciala din fonduri nerambursabile (subventii);x
Conform precizarilor de la SECTIUNEA a 2 Modelele si normele de intocmire si utilizare a registrelor contabile din OMEF 170 din 2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla: x In conditiile conducerii evidentei contabile in partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operatiune economico - financiara se va inregistra in ordine cronologica, in functie de data efectuarii operatiunii de incasare/plata. X, registrele se pot tine si in format electronic, nemaifiind necesara parafarea si inregistrarea acestora la organele fiscale (punctul 15 de la Cap III Norme generale privind contabilitatea in partida simpla si documentele financiar- contabile din OMFP 170/2015).
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Cartea verde a contabilitatii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Inregistrarea in registrele in format electronic va permite introducerea de coloane suplimentare care sa va ajute la evidentierea distincta a diverselor operatiuni. Va recomandam sa folostiti registrele in format electronic pentru a putea introduce si coloane suplimentare, cum ar fi cea a veniturilor neimpozabile ( in cazul de fata incasarile din finantarea nerambursabila aferenta proiectului ), precum si cheltuielile nedeductibile ( in cazul de fata platile pentru partea de achizitii in cadrul proiectului care se suporta din finantarea nerambursabila ).
In acest fel, la sfarsitul anului, cand "trageti linia" veti putea face foarte usor delimitarea veniturilor impozabile de cele neimpozabile si a cheltuielilor deductibile de cele nedeductibile.
Avand in vedere ca aceste achizitii sunt finantate din fonduri nerambursabile in procent de 85%, diferenta de 15% trebuie sa fie suportata de dvs. Suma aferenta contributiei proprii de 15% se suporta fie din veniturile incasate din activitatea PFA, caz in care nu se evidentiaza in Registrul jurnal de incasari si platie, fie sunt finantate din alte surse ( sursa proprie sau credite bancare ), caz in care se trec la incasari in acest registru.
La finalizarea constructiei, in baza procesului verbal de receptie a lucrarii veti inregistra constuctia in Fisa mijlocului fix (cod 14 - 2 - 2).
Dotarile care indeplinesc conditiile de incadrare la mijloace fixe se vor inregistra in Fisa mijlocului fix.
Inregistrarea mijloacelor fixe se gaseste reglementaat la punctul 17 de la Cap III Norme generale privind contabilitatea in partida simpla si documentele financiar- contabile din OMEF 170 din 2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla:
x 17. Evidenta imobilizarilor corporale (mijloace fixe) se tine cu ajutorul Fisei mijlocului fix (cod 14 - 2 - 2). x
Dotarile care sunt de natura obiectelor de inventar se trec in coloana " Explicatii" din cadrul Registrului jurnal de incasari si plati ( coloana noua introdusa prin OMEF 170 din 2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla).
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra, lector Universitar dr.