email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pentru PFA: Inregistrarea proiectelor cu finantare nerambursabila in evidenta contabila in partida simpla

PFAfinantareevidenta contabilaregistrul jurnalmijloc fixproces-verbalreceptiefonduri europene

Oferim mai jos rezolvarea pentru o situatie in care un PFA deruleaza un proiect prin fonduri europene pentru constructia unei pensiuni agroturistice. 85% din suma provine din fonduri europene si 15% contributie proprie.

Vom vedea astfel cum se inregistreaza facturile emise de constructor pentru stadii de lucrari pana la finalizarea constructiei. De asemenea, vom stabili daca la finalizarea lucrarilor (conform procesului-verbal de receptie finala) se inregistreaza separat constructia respectiv dotarile.

 Firma de constructii se ocupa de tot procesul si trebuie sa predea "la cheie" pensiunea. Astfel, vom vedea cum inregistreaza PFA-ul banii veniti de la fonduri avand in vedere ca nu exista conturi.

Asa cum se prevede la punctul 9. de la Cap III Norme generale privind contabilitatea in partida simpla si documentele financiar- contabile din OMEF 170 din 2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla:

x 9. Pentru evidentierea in contabilitatea in partida simpla a operatiunilor efectuate se utilizeaza urmatoarele registre contabile: Registrul - jurnal de incasari si plati (cod 14 - 1 - 1/b) si Registrul - inventar (cod 14 - 1 - 2/b), prevazute la cap. V.x  precum si la punctul 11 de la acelasi capitol din acelasi ordin:

x11. Registrul - jurnal de incasari si plati (cod 14 - 1 - 1/b) serveste la inregistrarea cronologica a tuturor sumelor incasate si platite, atat in numerar, cat si prin conturi bancare.

Evidenta distincta in contabilitatea in partida simpla ( asa cum o cere si contractul de finantare nerambursabila ) a operatiunilor aferente proiectului cu finantare nerambursabila se tine in Registrul jurnal de incasari si plati.

Astfel, atat incasarile din subvenii ( finantari nerambursabile ) de la finantator, cat si platile facturilor constructorului ( achizitiile pe care le faceti in cadrul proiectului ) se trec in acest registru.

La SECTIUNEA a 2 Modelele si normele de intocmire si utilizare a registrelor contabile din OMEF 170 din 2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla gasim stipulat ca:

x Incasarile din Registrul - jurnal de incasari si plati cuprind:…- sumele primite reprezentand forme de sprijin cu destinatie speciala din fonduri nerambursabile (subventii);x

Conform precizarilor de la SECTIUNEA a 2 Modelele si normele de intocmire si utilizare a registrelor contabile din OMEF 170 din 2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla: x  In conditiile conducerii evidentei contabile in partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operatiune economico - financiara se va inregistra in ordine cronologica, in functie de data efectuarii operatiunii de incasare/plata. X, registrele se pot tine si in format electronic, nemaifiind necesara parafarea si inregistrarea acestora la organele fiscale (punctul 15 de la Cap III Norme generale privind contabilitatea in partida simpla si documentele financiar- contabile din OMFP 170/2015).       
                                                                                                                                                   


Inregistrarea in registrele in format electronic va permite introducerea de coloane suplimentare   care sa va ajute la evidentierea distincta a diverselor operatiuni. Va recomandam sa folostiti registrele in format electronic pentru a putea introduce si coloane suplimentare, cum ar fi cea a veniturilor neimpozabile ( in cazul de fata incasarile din finantarea nerambursabila aferenta proiectului ), precum si cheltuielile nedeductibile ( in cazul de fata platile pentru partea de achizitii in cadrul proiectului care se suporta din finantarea nerambursabila ).

In acest fel, la sfarsitul anului, cand "trageti linia" veti putea face foarte usor delimitarea  veniturilor impozabile de cele neimpozabile si a cheltuielilor deductibile de cele nedeductibile.

Avand in vedere ca aceste achizitii sunt finantate din fonduri nerambursabile in procent de 85%, diferenta de 15% trebuie sa fie suportata de dvs. Suma aferenta contributiei proprii de 15% se suporta fie din veniturile incasate din activitatea PFA, caz in care nu se evidentiaza in Registrul jurnal de incasari si platie, fie sunt finantate din alte surse ( sursa proprie sau credite bancare ), caz in care se trec la incasari in acest registru.  
                                                                                                                                                       
La finalizarea constructiei, in baza procesului verbal de receptie a lucrarii veti inregistra constuctia in Fisa mijlocului fix (cod 14 - 2 - 2).
Dotarile care indeplinesc conditiile de incadrare la mijloace fixe se vor inregistra in Fisa mijlocului fix.

Inregistrarea mijloacelor fixe se gaseste reglementaat la punctul 17 de la Cap III Norme generale privind contabilitatea in partida simpla si documentele financiar- contabile din OMEF 170 din 2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla:

x 17. Evidenta imobilizarilor corporale (mijloace fixe) se tine cu ajutorul Fisei mijlocului fix (cod 14 - 2 - 2). x

Dotarile care sunt de natura obiectelor de inventar se trec in coloana " Explicatii" din cadrul Registrului jurnal de incasari si plati ( coloana noua introdusa prin OMEF 170 din 2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra, lector Universitar dr.


 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
PFAfinantareevidenta contabilaregistrul jurnalmijloc fixproces-verbalreceptiefonduri europene


Data aparitiei: 09 Septembrie 2015

Votati articolul "Pentru PFA: Inregistrarea proiectelor cu finantare nerambursabila in evidenta contabila in partida simpla":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X