email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP anunta un excedent bugetar. Cum arata raportul colectarilor

mfpministerul de finanteexcedent bugetarvenituri nefiscalepibcheltuielile bugetului

Bugetul general consolidat a inregistrat un excedent in valoare de 3,01 miliarde de lei (0,4% din PIB), in tinta de deficit stabilita pentru trimestrul I.

Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 55,57 miliarde de lei, reprezentand 7,3% din PIB, au inregistrat o crestere cu 1,1% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Gradul de realizare a programului de incasari a fost de 96,8%.

Veniturile fiscale colectate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt cu 6,7% mai mari fata de programul primului trimestru al anului 2016. Este vorba despre veniturile incasate in contul principalelor patru componente ale bugetului general consolidat, respectiv: bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.

Evolutia veniturilor bugetului general consolidat se prezinta astfel:

• Colectarile din impozitul pe profit au fost de 3,95 miliarde de lei si au reprezentat 0,5% din PIB, gradul de colectare fiind de 118,8%. Evolutia pozitiva a incasarii din impozitul pe profit se datoreaza si reducerii numarului de firme care au inregistrat pierderi nete, la jumatatea anului 2015 si care au fost de peste 56 mii de companii comparativ cu 64 mii de companii la jumatatea anului anterior.

• Colectarile din impozitul pe venit au fost de 6,67 miliarde de lei si au inregistrat un grad de colectare de 102,6%;

• Colectarile din impozitele ºi taxele pe proprietate s-au realizat in proportie de 74,1%. Nerealizarea programului de incasari la nivelul administratiilor locale este cauzata de amânarea termenului de plata a impozitului pe proprietate, termenul fiind extins pana la 30 iunie, data pâna la care se aplica o reducere de 10% la plata integrala a impozitului pe locuinta, terenuri si masini.

• Colectarile din taxa pe valoarea adaugata au fost de 14,31 miliarde de lei, respectiv 1,9% ca procent in PIB. Gradul de realizare al programului de incasari trimestrial a ajuns la 108,4%.

• Cresterea fata de programul de incasari trimestrial inregistrata in cazul taxei pe valoarea adaugata a fost influentata, in principal, de incasarile lunii ianuarie 2016 care au reflectat activitatea economica a lunii decembrie 2015. La aceasta se adauga influenta suplimentara generata de cresterea cheltuielilor bugetare din luna decembrie 2015 precum si de cresterea cu 18,7% a volumului cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule ºi motociclete) in primele 2 luni ale anului 2016.

• Accizele colectate au fost de 6,16 miliarde de lei si au reprezentat 0,8% din PIB, gradul de realizare al programului de incasari stabilit pentru trimestrul I fiind de 103,2%;

• incasarile din alte impozite pe bunuri si servicii au fost in suma de 537,1 milioane de lei ceea ce a determinat un grad de realizare de 52,8% a programului trimestrial de incasari. Aceasta diminuare este cauzata, in principal, de colectarea sub nivelul programat a contributiei datorata pentru medicamente la bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, ca urmare a diminuarii valorii consumului medicamentelor compensate, in urma ieftinirii acestora de la 1 iulie 2015.

• incasarile din taxele pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati s-au realizat in proportie de 112,9%. Au fost influentate in principal de evolutia pozitiva inregistrata de incasarile la bugetul de stat din taxele pe jocuri de noroc al caror grad de realizare a fost de 133% precum si a incasarilor la bugetul institutiilor finantate integral sau partial din venituri proprii;

• incasarile din impozitul pe comert exterior si tranzactiile internationale sau realizat in proportie de 112,6%, pe fondul cresterii importurilor extracomunitare de bunuri din primele 2 luni ale anului 2016 cu 4,9%;

• incasarile din contributii de asigurari au reprezentat 1,9% din PIB si au inregistrat un grad de realizare de 95,2% fata de program.

• Veniturile nefiscale au fost in suma de 4,27 miliarde de lei (0,6% din PIB) si au inregistrat un grad de realizare fata de programul estimat de 96,5%. Cheltuielile bugetului general consolidat au fost in suma de 52.556,9 milioane de lei si au reprezentat 6,9% ca pondere in PIB, in crestere cu 5% fata de nivelul celor efectuate in aceeasi perioada a anului precedent, dar in scadere cu 0,1 puncte procentuale ca pondere in PIB.

 


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpministerul de finanteexcedent bugetarvenituri nefiscalepibcheltuielile bugetului


Data aparitiei: 04 Mai 2016

Votati articolul "MFP anunta un excedent bugetar. Cum arata raportul colectarilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X