Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Proiect de ordin pentru modificarea Codului de procedura fiscala

executare silitacodul de procedura fiscaladomeniul fiscaldomiciliul fiscalsediul social

Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice in data de 25.05.2016 a fost publicat un proiect de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

O parte din schimbarile propuse urmaresc transpunerea Directivei 2015/2376/UE de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal.

In vederea usurarii sarcinii de conformare fiscala, proiectul propune exonerarea contribuabilului/platitorului de la obligatia de a depune cerere de modificare a domiciliului fiscal, in situatia in care domiciliul sau sediul social coincide cu domiciliul fiscal, avand in vedere ca administratia fiscala detine aceste date urmare fluxurilor zilnice ale schimbului de informatii realizate electronic cu ONRC, in situatia in care urmare modificarii domiciliului/sediului social, acesta este si domiciliul fiscal. Astfel, modificarea domiciliului sau sediului social care reprezinta si domiciliu fiscal ar avea ca efect si modificarea de drept a domiciliului fiscal contribuabilul/platitorul nemaiavnd obligatia depunerii cererii de modificare a domiciliului fiscal. In acest caz, transferul dosarului fiscal al contribuabilului/platitorului de catre vechiul organ fiscal central catre noul organ fiscal central se face in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii in registrele in care, potrivit legii, se inregistreaza modificarile privind sediul social/domiciliul.

O alta propunere vizeaza regulile privind refuzul de a primi acte administrativ fiscale in cazul in care comunicarea se face direct la domiciliul contribuabilului, respectiv daca in procedura comunicarii directe a actului administrativ fiscal la domiciliul fiscal al contribuabilului/platitorului ori imputernicitului acestuia, acesta refuza primirea actului sau nu este gasit la domiciliul fiscal, se va afisa pe usa destinatarului o instiintare. Asadar nu se afiseaza actul administrativ fiscal sau actul de executare, ci se afiseaza o instiintare din care rezulta ca respectivul contribuabil a refuzat primirea actului sau nu a fost gasit la domiciliu, precum si anumite informatii care sa ii permita contribuabilului sa identifice organul fiscal care a afisat instiintarea. In acest caz, contribuabilul are la dispozitie 15 zile in care poate sa se prezinte la sediul organului fiscal pentru a i se comunica actul. Daca in cele 15 zile nu se prezinta, atunci actul se considera comunicat si organul fiscal este indreptatit sa puna in executare decizia de impunere sau alt act administrativ fiscal.


Alte modificari/completari propuse:

1. Clarificari cu privire la data de la care curge termenul de indeplinire a obligatiei de declarare a sediilor secundare de catre contribuabili/platitori, respectiv:
a) data inregistrarii/mentionarii acestora la registrul comertului sau in alte registre in care a fost inregistrata entitatea care le-a infiintat;
b) data actului de infiintare, in alte cazuri decat cele prevazute la lit. a).

2. Exonerarea contribuabilului/platitorului de obligatia depunerii la organul fiscal central de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, in situatia in care organul fiscal detine deja documente doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie.


3. Clarificari privind declaratiile fiscale depuse la un organ fiscal central/local necompetent In cazul creantelor administrate de organul fiscal central sau de organul fiscal local, declaratia fiscala depusa la un organ fiscal necompetent este considerata a fi depusa la data inregistrarii acesteia la organul fiscal necompetent. In acest caz, organul fiscal necompetent transmite declaratia fiscala la organul fiscal competent in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii declaratiei.


Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii


4. Reglementarea altor termene de publicare a listei debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante la bugetul local, respectiv semestrial in functie de termenele de plata a impozitului pe cladiri, teren, mijloace de transport.

5. Includerea in sfera de aplicare a penalitatii de nedeclarare introdusa prin Noul Cod de procedura fiscala si a obligatiei fiscale principale stabilite prin decizie de impunere emisa urmare procedurii de verificare a situatiei fiscale personale. In cazul contribuabililor care beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale nedeclarate si datoreaza penalitate de nedeclarare, in cazul pierderii valabilitatii esalonarii la plata, pentru sumele ramase de plata din esalonarea sa se datoreze doar penalitatea de nedeclarare, nu si penalitatea de 5%.

6. Alte schimbari privind masuri de suspendare a executarii silite, procedura licitatiei, contestatia actului administrativ, schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 31 Mai 2016


Votati articolul "Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Proiect de ordin pentru modificarea Codului de procedura fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Intrebare

Intrebare: Buna seara, am o firma de instalatii si constructi si de 2 ani nu am mai avut rulaj pe ea.In ianuarie am primit un aviz de inspectie fiscala, ulterior am fost anuntata ca este vorba de marfa cumparata din Olanda si adica flori.Inca asteptam raspunsul din Olanda in legatura cu facturile si sumele.Intrebarea mea este:cum pot eu demonstra ca eu nu am nici o legatura si ce mi se poate mie intampla.

Raspuns: Buna seara!A venit un rezultat din Olanda pe o firma sunt facturi de 50000 E..SI mai sunt pe o alta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 31 Mai 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X