Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

PFA si cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile. Cum se incadreaza corect veniturile incasate de la ANAF drept despagubiri?

venituri neimpozabilepfabaza de impozitaredespagubirianaf

In cazul de mai jos, avem cazul unui PFA, cabinet medical, care a dedus cheltuielile cu avocatul si expertiza in cadrul unui proces cu ANAF. Vom vedea cum sunt considerate veniturile incasate de la ANAF drept despagubire pentru cheltuieli judecata si daca aceste venituri intra sau nu in baza impozabila. Vom stabili daca sunt considerate venituri din despagubiri sau daca se respectia principiul potrivit caruia, daca s-a dedus cheltuiala cu avocatul si expertiza tehnica, atunci vor intra in baza de impozitare.

Din punct de vedere al impozitarii veniturilor, va incadrati in categoria veniturilor din activitati independente, prin practicarea unei profesii liberale, asa cum prevede Codul fiscal la ART. 67 alin. (2). Astfel, venitul net anual din activitati independente, determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate se calculeaza ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile efectuate in scopul realizarii de venituri.
 
Referitor la venitul brut, se mentioneaza la ART. 68 alin. (3) lit. c) ca nu sunt considerate venituri brute sumele primite ca despagubiri. Asadar, acestea nu intra in baza de impozitare.
 
De cealalta parte, cheltuielile juridice pot fi cu usurinta conectate cu venitul din despagubire, incadrandu-se in categoria cheltuielilor nedeductibile, deoarece sunt corespunzatoare unui venit neimpozabil, asa cum se precizeaza la ART. 68 alin (7) lit. b). De aceea, va trebui sa reclasificati aceste cheltuieli ca fiind nedeductibile.
 
Asadar, la stabilirea bazei de impozitare, nu vor fi incluse nici venitul din despagubirea primita, nici cheltuielile de avocatura si expertiza. Venitul net anual rezultat din activitati independente se impoziteaza cu cota de 16%.

Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu - Consultant contabil si fiscal

 
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
venituri neimpozabilepfabaza de impozitaredespagubirianaf

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 05 Mai 2017


Votati articolul "PFA si cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile. Cum se incadreaza corect veniturile incasate de la ANAF drept despagubiri?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Raportarea creantelor si datoriilor mai vechi de 30 zile potrivit OG22/2016

Intrebare: Referitor la nouatile aduse de OG 22/2016 privind unele masuri pentru prevenirea incapacitatii de plata:
Articolul I
Ordonanta de urgenta a Guvernului 77/1999 privind unele masuri pentru prevenirea incapacitatii de plata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 256 din 4 iunie 1999, aprobata cu modificari prin Legea 211/2001, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:

Articolul 2
Persoanele juridice au obligatia de a intocmi situatia privind sumele restante mai vechi de 30 de zile de la emiterea facturii fiscale sau de la scadenta, daca scadenta este clar specificata, catre orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoana juridica, dupa caz, cu sediul in Romania, care va cuprinde:
a) elemente de identificare a calitatii de debitor:
1. denumirea, sediul social si codul fiscal;
2. denumirea, sediul social si codul fiscal ale creditorului;
3. numarul, data emiterii, scadenta, daca este clar specificata, valoarea si soldul facturii ce urmeaza sa fie platita creditorului;

b) elemente de identificare a calitatii de creditor:
1. denumirea, sediul social si codul fiscal;
2. denumirea, sediul social si codul fiscal ale debitorului;
3. numarul, data emiterii, scadenta, daca este clar specificata, valoarea si soldul facturii ce urmeaza sa fie incasata de la debitor.

2. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:

Articolul 3
Situatia intocmita conform art. 2 se va depune prin internet la adresa dedicata in acest scop in vederea includerii in procedura de compensare a datoriilor neplatite la termenele scadente. Situatia prevazuta la alin. 1 se actualizeaza de catre contribuabili, persoane juridice, in decurs de o zi lucratoare de la momentul oricarei modificari survenite.

In ce situatii se face raportarea, catre cine si la ce adresa daca este obligatorie?

Raspuns: Multumesc .... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X