Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

MFP schimba iar procedura de corectare a erorilor din situatii financiare anuale si raportari contabile ale firmelor

corectare erorisituatii financiareraportarile contabile anualecodul unic de inregistrare

Ministerul Finantelor modifica printr-un proiect nou procedura de corectare a erorilor din situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial.

Mai exact, societatile vor putea corecta inclusiv erorile din anii trecuti fara a avea un termen impus, incluzand in aceasta categorie si codul unic de inregistrare, precum si indicatorii raportati prin formularul "Bilant"/"Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii".

Iata care sunt noile propuneri publicate de Ministerul de Finante:

Potrivit prevederilor art. 4 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Ministerul Finantelor Publice emite reglementarile contabile aplicabile operatorilor economici si persoanelor juridice fara scop patrimonial.

Aceste entitati intocmesc situatii financiare anuale, respectiv raportari contabile anuale, potrivit Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, sau Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, respectiv Reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.969/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.

Situatiile financiare anuale, respectiv raportarile contabile anuale, se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice in conditiile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ulterior acestei depuneri pot fi constatate erori privind unele informatii cuprinse in raportarile respective.

Pentru reglementarea modului de corectare a erorilor a fost emis Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. Acest ordin a fost completat ulterior prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 543/2017, care a prevazut expres posibilitatea de corectare conform procedurii respective in cazul depunerii de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale care nu cuprind niciun indicator valoric.


II. Aspecte reglementate de proiectul de ordin

Prin prezentul proiect de ordin se propune completarea Procedurii de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul mentionarii exprese a posibilitatii corectarii erorilor determinate de completarea eronata a codului unic de inregistrare al entitatii raportoare, respectiv a indicatorilor raportati prin formularul "Bilant"/"Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii", daca valoarea acestor indicatori poate fi dovedita de alte documente (de exemplu, act constitutiv din care rezulta valoarea capitalului social, contracte care prevad scadenta unor sume de plata etc.), nu doar cele contabile si acest aspect este cuprins in declaratia pe propria raspundere depusa de administrator.


Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii


Referitor la termenul maxim de corectare a acestor erori, se aplica prevederile aplicabile tuturor categoriilor de erori mentionate la pct. 3 din procedura. Astfel, conform pct. 121, pentru elementele prevazute la pct. 3 din procedura nu este prevazut un termen maxim de corectare.

Ca urmare, pot fi corectate inclusiv erorile corespunzatoare raportarilor aferente exercitiilor financiare anterioare/anilor anteriori datei intrarii in vigoare a proiectului de ordin.

Avand in vedere cele de mai sus, a fost elaborat prezentul proiect de Ordin al ministrului finantelor publice privind completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, pe care vi-l supunem spre aprobare.

Proiectul se publica pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, pentru consultare publica.

Proiectul poate fi consultat integral AICI.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Iunie 2017


Votati articolul "MFP schimba iar procedura de corectare a erorilor din situatii financiare anuale si raportari contabile ale firmelor":
Rating:

Nota: 4.4 din 5 din 10 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este calculul corect de majorare salariu

Intrebare: Buna dimineata !

Astazi discutand despre majorarea salariilor, cativa colegi,
de la contabilitate si de la Resurse Umane,
au avut pareri diferite in ceea ce priveste modul de calcul
pentru majorare salariu.

Speta este urmatoarea:

Incepand cu 01.07.2015, salariile bugetarilor au fost majorate cu 12%.
Astfel, au fost majorate cu 12% salariul de baza si sporurile.

Va rog mult sa imi spuneti:
- daca sporul de vechime ramane la fel, la salariul avut anterior majorarii
sau daca se calculeaza la salariul majorat ?

De exemplu, daca salariul de baza este de 1322 lei,
majorat cu 12 % acesta va fi de 1481 lei.
Inainte, de exemplu, daca sporul de vechime de 15% era aplicat la 1322 lei si era de 198 lei.
In urma majorarii cu 12% a salariului de baza,
sporul de vechime de 15 % nu se aplica la salariul nou de baza, adica la 1481 lei ?
Adica, sporul de vechime nu este de 222 lei, in loc de 198 lei
sau ramane tot 198 lei ?

Raspuns: Sporul acordat conform codului muncii se acorda la salariul de baza/ incadrare, calcularea acestuia...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

  • Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?

    • Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia de a efectua inventarierea patrimoniului cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii. Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia as...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X