email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitie cladire. Cum facem inregistrarea ca investitie imobiliara?

achizitie cladirespatiu comercialdeducere tvainvestitii imobiliareimobilizari corporale

In analiza de mai jos, o societate comerciala achizitioneaza de la o persoana fizica o cladire care are destinatia de spatiu comercial in baza unui contract notarial. Intentia este sa o repare si reamenajeze si sa o inchirieze sub forma de apartamente unor persoane fizice sau juridice.

Stabilim daca inregistrarea corecta se face in contul 212 Constructii sau in contul 215 Investitii imobiliare. De asemenea, in cazul in care se inregistreaza la Investitii imobiliare, vom vedea cum se amortizeaza si daca folosim acelasi regim si aceleasi durate de functionare ca in cazul constructiilor.

De asemenea, vom vedea daca se poate, pentru a evita ajustarile ulterioare de TVA, sa nu se deduca TVA si sa se includa in valoarea de intrare.

Iata raspunsul specialistului:

In conformitate cu definitia de la pct. 197 alin. 1 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate aprobate prin OMFP 1802/2014 investitia imobiliara este proprietatea (un teren sau o cladire - ori o parte a unei cladiri - sau ambele) detinuta (de proprietar sau de locatar in baza unui contract de leasing financiar) mai degraba pentru a obtine venituri din chirii sau pentru cresterea valorii capitalului, ori ambele, decat pentru a fi utilizata in producerea sau furnizarea de bunuri sau servicii ori in scopuri administrative sau ...  a fi vanduta pe parcursul desfasurarii normale a activitatii.
 
Avand in vedere ca societatea doreste exploatarea cladirii prin inchiriere, inregistrarea ei in contabilitate se va face in contul 215 „Investitii imobiliare” si nu in contul 212 „Constructii”.
 
Regimul de amortizare si durata sunt aceleasi, ambele categorii de proprietati fiind imobilizari corporale. Singura deosebire este ca amortizarea cladirii respective va fi inregistrata in contul special dedicat 2815 „Amortizarea investitiilor imobiliare”.
 
Daca societatea intentioneaza sa inchirieze in regim de scutire, nu este nicio problema daca nu se deduce TVA-ul si acesta se include in valoarea de intrare, evitandu-se in acest fel ajustarile ulterioare ale taxei deduse initial. Cum inchirierea de bunuri imobile este o operatiune scutita fara drept de deducere, societatea va aplica regimul de deducere specific persoanelor impozabile cu regim mixt (probabil societatea realizeaza si operatiuni taxabile) si nededucerea TVA se va face in temeiul art. 300 alin. 4 din Codul fiscal care prevede ca nu se deduce taxa aferenta achizitiilor destinate exclusiv realizarii de operatiuni care nu dau drept de deducere, precum si de investitii care sunt destinate realizarii de astfel de operatiuni.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
achizitie cladirespatiu comercialdeducere tvainvestitii imobiliareimobilizari corporale


Data aparitiei: 19 Septembrie 2016
Ultima actualizare: 20 Septembrie 2016

Votati articolul "Achizitie cladire. Cum facem inregistrarea ca investitie imobiliara?":
Rating:

Nota: 4.27 din 5 din 13 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X