Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Comunicarea actului administrativ fiscal de la 1 ianuarie 2016

noul cod de procedura fiscala1 ianuarie 2016codul de procedura fiscalacomunicarea actului administrativ

Va prezentam prin documentarul fiscal urmator regulile valabile de la 1 ianuarie 2016 in ce priveste comunicarea actului administrativ fiscal.

Noul Cod de procedura fiscala reglementeaza astfel comunicarea actului administrativ fiscal prin prevederile cuprinse la art. 47.

Astfel, actul administrativ fiscal trebuie comunicat contribuabilului/platitorului caruia ii este destinat. In situatia contribuabilului/platitorului fara domiciliu fiscal in Romania, care si-a desemnat imputernicit potrivit art. 18 alin. (4), precum si in situatia numirii unui curator fiscal, in conditiile art. 19, actul administrativ fiscal se comunica imputernicitului sau curatorului, dupa caz.

Conform alin. (2) art. 47, actul administrativ fiscal emis pe suport hartie se comunica contribuabilului/platitorului ori imputernicitului acestora, la domiciliul fiscal, direct, daca se asigura primirea sub semnatura a actului administrativ fiscal, sau prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

De asemenea, actul administrativ fiscal emis in forma electronica se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta ori de cate ori contribuabilul/platitorul a optat pentru aceasta modalitate de emitere si de comunicare.

In cazul in care comunicarea potrivit situatiilor de mai sus, dupa caz, nu a fost posibila, aceasta se realizeaza prin publicitate.

Potrivit art. 47 alin. (5) Comunicarea prin publicitate se efectueaza prin afisarea unui anunt in care se mentioneaza ca a fost emis actul administrativ fiscal pe numele contribuabilului/platitorului, dupa cum urmeaza:

a) in cazul actelor administrative fiscale emise de organul fiscal central prin afisarea anuntului, concomitent, la sediul organului fiscal emitent si pe pagina de internet a A.N.A.F.;

b) in cazul actelor administrative fiscale emise de organul fiscal local prin afisarea anuntului, concomitent, la sediul organului fiscal emitent si pe pagina de internet a autoritatii administratiei publice locale respective.

Anuntul prevazut la alin. (5) se mentine afisat cel putin 60 de zile de la data publicarii acestuia si contine urmatoarele elemente:

a) numele si prenumele sau denumirea contribuabilului/platitorului;
b) domiciliul fiscal al contribuabilului/platitorului;

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG


c) denumirea, numarul si data emiterii actului administrativ fiscal.

Nota! In cazul in care actul administrativ fiscal se comunica prin publicitate, acesta se considera comunicat in termen de 15 zile de la data afisarii anuntului.

in cazul actelor administrative fiscale emise de catre organul fiscal central, mijloacele electronice de transmitere la distanta, procedura de comunicare a actelor administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, cu avizul ministrului pentru societatea informationala.

In cazul actelor administrative fiscale emise de organul fiscal local, mijloacele electronice de transmitere la distanta, procedura de comunicare a actelor administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza se aproba prin ordin comun al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice si al ministrului finantelor publice, cu avizul ministrului pentru societatea informationala. Pentru organul fiscal
local, consiliul local stabileste, prin hotarare, in functie de capacitatea tehnica disponibila, mijloacele electronice de transmitere la distanta ce urmeaza a fi utilizate de catre respectivul organ fiscal local.

Atentie! In termen de cel mult 10 zile lucratoare de la data emiterii actului administrativ fiscal, organul fiscal trebuie sa initieze actiunile pentru comunicarea actului.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
noul cod de procedura fiscala1 ianuarie 2016codul de procedura fiscalacomunicarea actului administrativ

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Ianuarie 2016


Votati articolul "Comunicarea actului administrativ fiscal de la 1 ianuarie 2016":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bunuri date in folosinta doar unui salariat in mod nelegal ?

Intrebare: Buna seara !

Doresc sa ma ajutati cu un sfat in urmatoarea problema:

- institutia noastra publica a achizitionat telefoane de serviciu

- directorul institutiei noastre i-a repartizat unui salariat un telefon de serviciu,
desi inainte cu jumatate de an salariatul mai primise inca un telefon de serviciu.
Fiecare din cele 2 telefoane primite de acel salariat are in derulare 2 Contracte diferite,
de la 2 firme de telefonie diferite.
Cele 2 telefoane primite de acel salariat sunt functionale.
Repartizarea celor 2 telefoane a fost facuta doar unui singur salariat,
iar unii din salariati reclama ca nu au primit nici un telefon de serviciu
sau au un telefon de serviciu de vreo 2-3 ani, dar defect.

Repartizarea celor 2 telefoane salariatului s-a facut fara a se fi facut vreo receptie
si fara sa fi existat vreun Referat de necesitate a salariatului.

Ce a incalcat directorul ?
Cum se poate indrepta situatia ?

Raspuns: Daca nu sunt inregistrate in gestiunea institutiei, telefoanele nu pot fi alocate angajatilor,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Ianuarie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016