email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

radiereinregistrare tvacertificatul de inregistrarecodul de tva

Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, trebuie depus la ANAF sau daca il pastreaza societatea.

Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA ar fi trebuit depus la organul fiscal competent o data cu depunerea formularului cod 010 reglementat prin O.P.A.N.A.F. nr. 3698 din 17 decembrie 2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal, cu ultima modificare efectuata prin O.P.A.N.A.F. nr.  511 din 19 ianuarie 2017. 

In formularul  denumit  "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica (010), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/1" , vector fiscal cod 010, societatea trebuie sa  bifeze, la sectiunea:  

- V "DATE PRIVIND VECTORUL FISCAL" pct. 1. Taxa pe valoarea adaugata, partea a III a "Anularea inregistrarii in scopuri de TVA si scoaterea din evidenta ca persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA"  pct.   1.12. "Ca urmare a incetarii activitatii sale economice"  si pct. 1.16. "Incepand cu data de …";
- VI  " DATE PRIVIND STAREA CONTRIBUABILULUI"   
 
Aceasta obligatie este reglementata prin art. 316 alin. (20) din Codul fiscal " In cazul incetarii desfasurarii de operatiuni care dau drept de deducere a taxei sau in cazul incetarii activitatii sale economice, orice persoana inregistrata conform prezentului articol va anunta in scris organele fiscale competente in termen de 15 zile de la producerea oricaruia dintre aceste evenimente in scopul scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA. Prin norme procedurale se stabilesc data de la care are loc scoaterea din evidenta si procedura aplicabila. ... ". 
 
Aceste prevederi trebuie coroborate cu cele de la pct. 88  alin. (12) din normele de aplicare ale acestui articol  "Orice persoana impozabila stabilita in Romania si inregistrata in scopuri de TVA care isi inceteaza activitatea economica trebuie sa solicite anularea inregistrarii in scopuri de TVA in termen de 15 zile de la data documentelor ce evidentiaza acest fapt, conform prevederilor art. 316 alin. (20) din Codul fiscal. Anularea inregistrarii in scopuri de TVA este valabila de la data incetarii activitatii economice. "
         
In eventualitatea in care organul fiscal nu a solicitat certificatul, dar a anulat codul de TVA, va recomand sa pastrati certificatul respectiv la societate. Verificarea anularii codului de TVA poate fi efectuata prin consultarea evidentei A.N.A.F. accesand Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
radiereinregistrare tvacertificatul de inregistrarecodul de tva


Data aparitiei: 28 Aprilie 2017

Votati articolul "Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X